مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۵ شکارچی شیروان که بار‌ها اقدام به شکار غیرمجاز وحوش در منطقه حفاظت شده «گلیل» کرده بودند دستگیر و ۲ نفر از آن‌ها به زندان محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن پهلوان مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از این تعداد یک نفر علاوه بر تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم به ابطال جواز حمل سلاح دو قبضه اسلحه گلوله زنی و ساچمه زنی دولول شد.

پهلوان گفت: یک نفر دیگر نیز به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و سه نفر دیگر هم هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند.

او افزود: این شکارچیان همچنین باید مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جریمه کیفری بابت شکار غیر مجاز یک راس قوچ پرداخت کنند.

شیروان با گستره 3 هزار و 789 کیلومترمربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکری، چون «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت از غنی‌ترین مناطق حفاظت شده خراسان شمالی و همجوار با کشور ترکمنستان است که در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان واقع است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.