کرباسیان گفت: شرکت‌های بومی ساخت داخل، نگرانی بابت تامین ارز مورد نیاز نداشته باشند.

صنعت نفت، نگران تامین ارز نباشدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسعود کرباسیان، مدیر عامل شرکت ملی نفت در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ داخلی اظهار کرد: هدف از امضای قرارداد‌های بومی، نشان گر توامندی وزارت نفت برای حمایت از رونق تولید است.

او ادامه داد: این طرح در سال ۹۶ مصوب و تحصیل اراضی آن صورت گرفت که ارزش آن ۱۷ هزار میلیارد است.

کرباسیان با اشاره به نگرانی شرکت‌های داخلی تولید تجهیزات نفتی مبنی بر تامین ارز گفت: مشکلی برای تامین ارز شرکت‌های دانش بنیان و صنعت نفت وجود نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: وضعیت نرمال بارش ها در فصل پاییز / وابستگی به تامین آب از یک منبع، پرریسک است 


مدیر عامل شرکت ملی نفت بیان کرد: با ایجاد این پایانه بزرگ نفتی (جاسک) ۲۰ مخزن با ۵۰۰ هزار بشکه راه اندازی خواهد شد که معادل ۱۰ میلیون تن بشکه است.

کرباسیان تاکید کرد: همچنین در ادامه رونق منطقه جاسک، به راه اندازی ۵ تلمبه به ارزش ۱۴۳ میلیارد یورو خواهد انجامید.

مدیر عامل شرکت نفت با اشاره به تاثیر حمایت‌های وزارت نفت از صنعت نفت کشور، گعت: با اجرای طرح‌های انتقال نفت از غرب به شرق و حمایت از تولید داخلی، منجر مانع از خروج ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور می‌شود.

کرباسیان گفت: با اطمینان بخشی به اینکه طرح راهبردی انتقال نفت گوره به جاسک در زمان تعیین شده عملیاتی می‌شود، وقتی در کمتر از ۲ سال تمام مقدمات این کار از تحصیل اراضی گرفته تا تامین تجهیزات مورد نیاز انجام شده، به طور قطع در زمان تعیین شده شاهد اجرای این طرح خواهیم بود. ضمن اینکه وزیر نفت با تسلط، سختگیری در اجرای به موقع امور و پیگیری‌های مکرر و هفته‌ای سبب شتاب بخشی به فعالیت‌های اجرایی این طرح شده اند.

او ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده، پذیرش ریسک‌های موجود، پرداخت بیعانه و اعتماد مجموعه صنعت نفت به توان داخل، ههر ماه ۳۰ هزار تن تختال از سوی کارخانه فولاد مبارکه تولید می‌شود، این تختال با همکاری فولاد اکسین و فولاد مبارکه تبدیل به ورقه عریض می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون ۲۰ کیلومتر لوله ۴۲ اینچ به خط انتقال تحویل داده شده استتا عملیات لوله گذاری در آینده نزدیک به پایان برسد.

برگزاری مناقصه تامین گوی‌های شناور در آینده ای نزدیک

کرباسیان تصریح کرد: طرح پایانه جاسک به سه گوی شناورنیازمند است، ظرف چند هفته آینده مناقصه مربوط به تامین گوی‌های شناور نیز از سوی شرکت نفت و گاز پارس برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت بیان کرد: هم اکنون در مسیر حمایت از توان داخلی ۱۰ قرارداد با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان امضا شده است که به زودی نیز ۹ قرارداد دیگر با اعتبار حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان امضا می‌شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: تمام قرارداد‌هایی که در صنعت نفت امضا می‌شود، یک ضمیمه‌ای دارد و آن این است که باید در اجرای طرح‌ها از توان تولید داخل استفاده شود و برای همین است که این حمایت‌ها انجام می‌شود. هم اکنون بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالایی در حال انجام است که به دستور وزیر نفت به زودی بومی سازی ۸ گروه دیگر نیز آغاز می‌شود. جان کلام اینکه مکانیزم‌های حمایتی نفت از صنعت و توان سازندگان ایرانی کامل است و تولید کنندگان این یقین را داشته باشند که ما آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/

به زودی بومی سازی ۸ گروه از اقلام صنعت نفت آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار