میدل ایست آی خبر داد؛

افسر جنگ روانی ارتش انگلیس یکی از مدیران توئیتر است

«گوردون مک میلان» که شش سال پیش به دفتر شرکت رسانه اجتماعی توییتر در انگلیس پیوست سال‌ها در تیپ ۷۷ ارتش حضور داشته است.

افسر جنگ روانی ارتش انگلیس یکی از مدیران توئیتر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در گزارشی نوشت: یکی از مدیران شبکه اجتماعی توییتر، افسر جنگ روانی ارتش انگلیس است.

در این گزارش آمده است: گوردون مک میلان -که شش سال پیش به دفتر شرکت رسانه اجتماعی توییتر در انگلیس پیوست- سال‌ها در تیپ ۷۷ حضور داشت، واحدی که در سال ۲۰۱۵ با هدف پیشبرد روش‌های «غیر مهلک» اعلان جنگ تشکیل شده بود. تیپ ۷۷ از رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک و همچنین پادکست ها، تحلیل داده‌ها و تحقیق مخاطبان برای اعلان آنچه که ژنرال «نیک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس آن را «جنگ اطلاعاتی» توصیف می‌کند، استفاده می‌کند.

کارتر می‌گوید تیپ ۷۷ سبب می‌شود ارتش انگلیس بتواند «قابلیت رقابت در جنگ روایت‌ها را در سطح تاکتیکی» به دست آورد تا سبب شکل دهی به برداشت‌ها از درگیری‌ها شود. برخی از سربازانی که در این واحد خدمت کرده اند، می‌گویند در عملیات با هدف تغییر رفتار مخاطبان حضور داشته اند. تشخیص کاری که مک میلان دقیقاً در حال انجام آن در ارتباط با این واحد است، دشوار می‌باشد. او از پاسخ دادن به سوالات در ارتباط با نقشش در توئیتر و وزارت دفاع انگلیس خودداری می‌کند.

توئیتر اعلام کرد: ما فعالانه همه کارمندان خود را برای پیگیری منافع خارجی ترغیب می‌کنیم و این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد تیپ ۷۷ هیچ گونه ارتباطی با توئیتر ندارد غیر از این که از آن برای ارتباطات استفاده می‌کند.

مقر تیپ ۷۷ در غرب لندن واقع است. این مقر سبب دور هم جمع شدن شماری از واحد‌های موجود ارتش، مانند گروه عملیات رسانه‌ای و گروه عملیات روانی ۱۵ شده است.

به رسانه‌های انگلیسی اعلام شد که این واحد جدید «جنگجویان فیس بوک» حدود ۱۵۰۰ عضو خواهد داشت و متشکل از سربازان عادی و افراد ذخیره است. طی ماه‌های اخیر، ارتش به روزنامه نگاران انگلیسی نزدیک شد و از آن‌ها خواست به عنوان نیروی ذخیره به این واحد بپیوندند.

در حالی که این نهاد در مسئله تبلیغات دخیل است، وزارت دفاع انگلیس از استفاده از این واژه برای توصیف عملیات این واحد خودداری می‌کند.

در عوض، پایگاه اینترنتی ارتش انگلیس تیپ ۷۷ را نهادی معرفی می‌کند که هدفش «به چالش کشیدن دشواری‌های جنگ‌های مدرن با استفاده از تعامل غیرمهلک و اهرم‌های مشروع غیرنظامی به عنوان ابزاری تطبیق با رفتار‌های نیرو‌های مخالف و دشمنان است.

مک میلان که مسئولیت رسانه‌ای‌اش در توئیتر همچنین شامل پوشش اروپا و آفریقا می‌شود، یک کاپیتان در این واحد در پایان سال ۲۰۱۶ بود. وزارت دفاع انگلیس سمت فعلی او را فاش نکرده است. حضور او در تیپ ۷۷ زمانی فاش شد که او در صفحه لینکدین خود درباره این موضوع سخن گفت.

مک میلان همچنین نوشت او به سیاست و امور بین المللی علاقه دارد و در آکادمی نظامی انگلیس آموزش دیده است. او همچنین نوشت: من یک افسر ذخیره در ارتش انگلیس هستم و در تیپ ۷۷ خدمت می‌کنم که در زمینه درگیری‌های غیرمرگبار تخصص دارد.

اخیرا صفحه او اصلاح شده و دیگر نشانه‌ای از فعالیت او در تیپ ۷۷ در آن مشاهده نمی‌شود. مک میلان تنها فردی نیست که در لینکدین درباره نقشش در این واحد سخن گفته است. یک افسر سابق تیپ ۷۷ در صفحه خود نوشت که او در تیم‌های اطلاعات جنگی این واحد در انگلیس، بوسنی، فرانسه، کنیا و آلبانی خدمت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار