به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از اوایل سال ۹۶ عملیات ساخت پایانه جدید ترمینال شرق در محدوده تهرانپارس و خیابان دماوند کلید خورد و مدتی بعد هم بدون اینکه پروژه به اتمام برسد، عملیات ساخت آن متوقف شد.
سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران پس از بازدیدی که از وضعیت ترمینال جدید شرق انجام داد، با ارائه گزارشی در صحن علنی شورای شهر گفت: ترمینال جدید شرق تهران پناهگاه کبوتران شده است، در حالی که در سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.
همچنین افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در تیر ماه سال ۹۷ با حضور در مسجد جامع نارمک گفته بود که ساخت ترمینال شرق ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۵ درصد باقیمانده آن نیز به زودی تکمیل خواهد شد.
بیشتر بخوانید: پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه احداث ترمینال شرق
این سخنان انتظار عمومی برای شکست توقف و تکمیل این پروژه را بالا برد، تا جایی که محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شهریور سال ۹۷ اقدام به بازدید سرزده از این پروژه رها شده کرد.
هاشمی رفسنجانی پس از بازید گفت: بارها عنوان شده که ساخت پروژه پایانه شرق حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما این درصدها واقعی نیست، چراکه این پروژه تنها حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
حال پس از گذشت یک سال پسرفت ۲۵ درصدی پروژه ترمینال شرق، این بار صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران آب پاکی را به روی دست همه ریخت و گفت: از تمام مجموعه ترمینال شرق که قرار است ساخته شود، تنها ساختمان بلیت فروشی آن ۷۰ درصد ساخته شده است و سایر ساختمانهای این پروژه چنین شرایطی ندارند.
صبوری دیلمی خاطر نشان کرد: علاوه بر این شرایط بهره برداری از ترمینال شرق تنها به تکمیل مجموعه ترمینال محدود نمیشود و باید خطوط تاکسی، اتوبوس و مترو هم به آنجا دسترسی داشته باشند تا مردم پس از رسیدن به ترمینال بتوانند به مقاصد اصلی خود بروند.
انتهای پیام/
حکایت این ضرب المثله......