پلیس در گمرکات استان بوشهر مستقر می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت:پلیس با هدف جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق به کشور و مواد مخدر در روز‌های آینده در گمرک‌های این استان مستقرخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار خلیل واعظی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، بیان کرد: در هفته آینده پلیس گمرک ابتدا در بوشهر مستقر می‌شود و پس از آن در شهر‌های دیلم و گناوه نیز ایجاد خواهد شد.

او همچنین با اشاره به کشف ۷۲ فقره جرائم اقتصادی در استان بوشهر در نیمه اول  امسال، افزود: این جرائم به ارزش ۱۵۸ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان بوده که نسبت به پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۸۹ درصد کشف سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی ارزش کشفیات قاچاق در نیمه نخست امسال، ادامه داد: در این مدت، میزان کشف سوخت قاچاق در استان بوشهر ۳۸۹ درصد و کشف محموله‌های سنگین قاچاق ۲۴ درصد افزایش یافته است.

واعظی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: چهار تن و ۳۳۳ کیلوگرم مواد مخدر در شش ماهه نخست سال کشف شده است.

او از کشف صد درصدی جرائم خشن یا جنایی در استان بوشهر نیز خبر داد و بیان کرد: در شش ماه نخست سال جرائمی مانند گروگان گیری، آدم ربایی، جیب بری، سرقت از بانک و طلافروشی نداشته ایم که نشان عملکرد مناسب گشت‌های انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کشف حدود هفت فقره قتل از سنوات گذشته، کاهش ۵۰ درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۱۳ درصدی سرقت به عنف و کشف ۱۰۴ درصدی وقوع سرقت به عنف از اقدامات نیروی انتظامی بوده است.

واعظی همچنین با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی بوشهر در هشت شاخص رتبه برتر کشور را  به دست آورده است، بیان کرد: سلامت اداری، کشف جرایم، صحت آمار، آموزش کارکنان، برخورد پلیس فتا با متخلفان، آموزش مهارت آموزی به نیروی وظیفه، رتبه برتر پژوهشی در بخش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جمله دستاورد‌های نیروی انتظامی استان بوشهر بوده است.

انتقاد‌ها از پلیس ۳۰ درصد کاهش یافت

او، همچنین با اشاره به ارزیابی مردم از پلیس استان بوشهر گفت: در شش ماه گذشته با کاهش ۳۰ درصدی انتقادات از پلیس مواجه بودیم و در به دنبال آن پیام‌های تشکر ۵۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: از ابتدای سال تا کنون، ۲۵۳ هزار و ۵۶۷ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که بخشی از آن‌ها به عملیات منجر شده است.

واعظی همچنین بیان کرد: امسال تا کنون ۷۴ هزار جلد گذرنامه ۲۴ هزار گواهینامه رانندگی صادر و ۱۶ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت شماره گذاری شده است.

او عنوان کرد: افزایش ۱۵ درصدی کشف سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش ۱۲ درصدی دستگیری سارقان، شناسایی و دستگیری ۹۴ نفر خریدار اموال مسروقه، شناسایی و انهدام ۶۴ باند سرقت در استان (که بخش عمده آن غیربومی بوده اند)، از دیگر فعالیت‌های پلیس استان در نیمه اول امسال بوده است.

۳۵ برنامه در هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت نیروی انتظامی افزود: امسال حدود ۳۵ برنامه عمده با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» برگزار خواهد شد که این شعال برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است.

واعظی گفت: غبارروبی گلزار شهدا، پیاده روی خانوادگی کارکنان نیروی انتظامی استان، میز خدمت، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مقامات ارشد در مرکز استان و شهرستان ها، حضور کارشناسان پلیس آگاهی، فتا و مواد مخدر و امنیت در مدارس و برگزاری جلسات آموزشی، رزمایش شهری، دیدار عمومی فرماندهان شهرستان‌ها با مردم و برگزاری گردهمایی با تشکل‌های مردمی از جمله برنامه‌های این هفته است.

او بیان کرد: با آغاز مهر، طرح پاکسازی محلات اطراف مدارس و تقویت گشت‌های انتظامی صورت گرفته که تاثیر بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.