رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:سازش یک امر الهی وبهترین کار امت اسلامی برقراری صلح وآشتی در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علی اکبرگروسی ریاست کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با اعضای شعب سازش شورای حل اختلاف مرکز استان گفت: سازش یک امر الهی است وبهترین کار امت اسلامی برقراری صلح وآشتی در بین مردم است؛ که همه بزرگان خصوصا رئیس محترم قوه قضائیه تاکید بسیاری بر آن دارند.
 
گروسی ادامه داد: شورا اکنون از یک بخش بسیار خوبی برای پذیرش مسئولیت در دستگاه قضایی برخوردار است و می‌تواند کمک بسیار بزرگی به دستگاه قضایی باشد.
 
رئیس کل دادگستری استان افزود: عملکرد شورای حل اختلاف استان در امر سازش قابل تقدیر است و کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و باید از تجربه گرانبهای شورا بهره گرفت. دادگستری استان در کنار شورای حل اختلاف است و حمایت لازم را از شورا انجام میدهد و می‌خواهیم فصل جدیدی از کاررا با همکاری شورا انجام دهیم و مسیر خوبی را در انجام امور طی کنیم.
 
گروسی در ادامه بیان داشت: از اعضای شورا می‌خواهم با همت وتلاش در اختلافات مردم و پرونده‌ها ورود پیدا کنند و صلح و آشتی را بین مردم برقرار کنند. البته باید نهایت دقت رادر کارز خود بکنند و در رسیدگی چارچوب قانون را هم رعایت نمایند تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود و یا موجب شدت اختلاف در بین اصحاب پرونده نشویم.
 
این مقام قضایی افزود: اعضای شورا باید با مردم مهربان باشند چرا که لازمه سازش محبت و مهربانی است، اگر مردم از شما محبت ببینند به شما اطمینان خواهند کرد. وی اضافه کرد که دعاوی خانوادگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند ودر امر سازش باید در اولویت شورا باشند وبا سازش در این پرونده‌ها از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری کنند.
 
گروسی در پایان خطاب به اعضای شورای حل اختلاف  گفت: دستگاه قضایی اهمیت زیادی به شورای حل اختلاف داده است و کار شما منبعد زیاد خواهد شد و از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود ودستگاه قضایی استان از شعبی که در امر سازش موفق عمل نموده باشند به نحو شایسته تقدیر خواهد نمود.
 
در ادامه جلسه هادی صمدی معاون قضایی رئیس کل وریاست شورای حل اختلاف استان گزارشی از عملکرد شورای حل اختلاف استان ارائه ونکاتی را در باب امر سازش بیان نمود وحاضرین نیز مواردی را اعلام وبه بحث وتبادل نظر پرداختند.
 
انتهای پیام/م
 

ضرورت برقراری صلح وآشتی در بین مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.