ونزوئلا نقض چندین باره حریم هوایی خود از سوی هواپیما‌های جاسوسی آمریکایی را محکوم کرد.

۵۴ هواپیمای آمریکا حریم هوایی ونزوئلا را نقض کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری تله‌سور، دولت ونزوئلا امروز دوشنبه پرواز ۵۴ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در حریم هوایی این کشور در ماه سپتامبر را محکوم کرد.

رمیجیو سبالوس، فرمانده عملیات راهبردی نیرو‌های مسلح ونزوئلا در پیامی توئیتری اعلام کرد این هواپیما‌ها عملیاتی را جهت جمع آوری اطلاعات اجرا کردند.

این مقام ونزوئلایی اعلام کرد در ماه جاری میلادی بیش از ۵۴ فروند هواپیمای آمریکایی حریم هوایی ونزوئلا را نقض کردند.

او گفت ابزار‌های جاسوسی آمریکا توسط رادار‌های فرماندهی پدافند هوایی ونزوئلا شناسایی شد.

خبرگزاری دولتی ونزوئلا گزارش داد این چهارمین بار طی یکسال است که دولت نقض حریم هوایی خود از سوی آمریکا را اعلام می‌کند.

این اولین بار نیست که هواپیما‌های جاسوسی آمریکا حریم هوایی ونزوئلا را نقض می‌کنند. وزارت دفاع ونزوئلا اعلام کرد چنین مواردی را به عنوان تهدید جدی تلقی می‌کند. آمریکا پیشتر نیز در نشانه‌ای تازه از تشدید دشمنی میان دو کشور، ونزوئلا را متهم کرده بود که یک فروند جت جنگنده این کشور به گونه‌ای " تهاجمی" یک هواپیمای‌ای پی-۳ نیروی دریایی آمریکا را در حریم هوایی بین‌المللی مورد تهدید قرار داده است.

از بهمن سال گذشته که خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرد فشار‌ها بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری نیکلاس مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا نیز تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده که سه شخص و ۱۶ موسسه را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ونزوئلا باید هر طور که شده از روسیهS400یا S500 و یاS700 بخرد تا از حریم هوائیش چنان دفاع کند که این هواپیماها هنگام عبور و تجاوز تبدیل به پودر شوند.......
آخرین اخبار