اجرای قلع و قمع ۵۵ هکتار از اراضی ملی/خودکشی قاتل پس از قتل خونین مادرش/پلمپ کارگاه غیر بهداشتی آلوچه و لواشک

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اجرای قلع و قمع ۵۵ هکتار از اراضی ملی در سیاخ دارنگون

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح قلع و قمع ۵۵ هکتار از باغ شهری‌های غیر مجاز در اراضی ملی منطقه "سیاخ دارنگون" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی مراجعه نماینده امور اراضی مبنی بر تصرف غیر قانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از دستور مقام قضائی ماموران به همراه نمایندگان اراضی به محل اعزام و نسبت به اجرای طرح قلع و قمع باغ شهری‌های منطقه "سیاخ دارنگون" اقدام کردند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در این طرح حدود ۵۵ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود تخریب شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی زراعی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

خودکشی قاتل پس از قتل خونین مادرش

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: جوان ۲۹ ساله در یکی از محله‌های این شهرستان، دست به قتل خونین مادرش زد و سپس با اسلحه شکاری به زندگی خود نیز پایان داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از دیگر فرزند این خانواده، به این نتیجه رسید‌ه‌اند که قاتل به دلیل نداشتن مهارت اجتماعی در حل مشکلات شخصی با اسلحه شکاری دست به چنین اقدام جنون آمیز زده است و سپس به زندگی خود نیز پایان داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان باید برای برطرف کردن مشکلات صبور باشند و با مراجعه به مراکز مشاوره آن را حل و فصل کنند.

خواستگار ناکام پدر دختر مورد علاقه‌اش را به قتل رساند

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: خواستگاری که پس از شنیدن پاسخ منفی از سوی دختر مورد علاقه‌اش، پدر وی را به قتل رساند توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیدند که پسر جوانی که از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنیده است به درب منزل وی مراجعه و در اقدامی جنون آمیز، جواب رد خواستگار را با ضربات چاقو به پدر وی پاسخ داد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این حادثه دلخراش پدر دختر با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است، بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند پس از تحقیقات فنی و تخصصی، قاتل را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس یا اشاره به اینکه قاتل پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: برهم زدن آسایش و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با هنجارشکنان نظم و امنیت قاطعانه و براساس قانون برخورد می‌کند.

توقیف پژو حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با کالای قاچاق، ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و تخصصی از عبور یک سواری ۴۰۵ حامل کالای قاچاق در محور مواصلاتی مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن، ۲۰ دستگاه لب تاب، ۱۵۰ دستگاه پوز و ۲۷ قطعه هارد کامپیوتر قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد دانست و تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی کالا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.

پلمپ کارگاه غیر بهداشتی آلوچه و لواشک در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمپ کارگاه تولید آلوچه و لواشک غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه کارگاهی اقدام به تولید آلوچه و لواشک غیر بهداشتی با سوء استفاده از برند‌های شرکت‌های مختلف می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: بعد از تایید صحت موضوع، ماموران به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی مقام قضائی و رعایت موازین قانونی از کارگاه مذکور بازدید به عمل آوردند که طبق نظر کارشناسان، آلوچه و لواشک‌ها با مواد غیر بهداشتی و در محیط نامطلوب تولید می‌شدند که آثار فساد در محیط و اقلام استفاده شده کاملا مشهود است.

این مقام انتظامی افزود: در این بازرسی ماموران موفق به کشف و ضبط ۱۴ هزار و ۱۷۰ عدد انواع آلوچه و لواشک غیر بهداشتی با نام شرکت‌های مختلف و ۳ هزار و ۵۰۰ عدد لیبل، یک دستگاه وکیوم مخصوص بسته بندی و ۲ دستگاه دوخت و تاریخ زن کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق کمتر از ۲ ساعت

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق کمتر از ۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت سواری سمند در یکی از محله‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند سارق را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای یک دستگاه سمند مسروقه کشف شد، خاطر نشان کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: مالکان خودرو‌ها بایستی ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کنند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

آتش نشانان شیراز یک روباه را که به داخل چاله سقوط کرده بود نجات دادند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: بعد از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه ۱۶ به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی شیراز اعزام شدند.

علیرضا عدلو افزود: آتشنشانان دریافتند که روباه بازیگوش به دلیل بی احتیاطی و نبود محافظ بر روی چاله، درون آن سقوط کرده و قادر به خارج شدن از آن نیست.

آتش نشانان با استفاده از تجهیزات لازم روباه را به سلامت خارج و در محیط مناسب رها کردند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار