شهرداری همدان در اقدامی قابل تقدیر کوچه و خیابان های دارالمومنین و درالمجاهدین را به نام و یاد شهدا مزین کرده است.

شمیم شهدا در کوچه خیابان های همدان می پیچدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در حالی که برخی از شهر‌دارهای  کلان شهر های کشور در حرکتی دور از اخلاق و عرف اقدام به حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر شهری به بهانه‌های واهی کرده اند، شهرداری همدان در اقدامی قابل تقدیر معابر و کوچه‌های همدان را با تصویر شهدا و وصیت نامه‌های این قهرمانان همیشگی زینت داده است.

بابک مهدی آزاد سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در مزین کردن معابر و کوچه‌های شهر با نام و تصاویر شهدا گفت: سال گذشته بیش از ۳ هزار متر مربع از نقاشی‌های قدیمی شهدا در سطح شهر بازسازی و نقاشی‌های جدید نیز با مشارکت هنرمندان ایجاد شد.

او با بیان اینکه برای بازسازی نقاشی‌های دیواری با موضوع شهدا  فراخوان سراسری داده شد، گفت: هنرمندانی از شهر تهران برای خلق آثار هنری از تصویر و بخشی از وصیت شهدا انتخاب شدند که نقاشی‌های زیبا خلق کردند.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری همدان با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در نوروز ۹۷ گفت: یک المان شهری  در پیاده راه میدان امام و ۲۰ قاب عکس بزرگ در خیابان‌های اصلی شهری همدان با تصویر شهدا نصب شده است که باتوجه پشت و رو بودن تابلو‌ها مجموعا تصویر ۴۰ شهید استان به مردم معرفی شده است.

آزاد در ادامه افزود: در آینده نزدیک با اضافه کردن ۵ تابلو دیگر،  تعداد آن‌ها به ۲۵ تابلو خواهد رسید.

او با بیان اینکه هر سه ماه عکس شهدا تعویض می‌شود و تصاویری جدید از شهدا نصب و به مردم معرفی می‌شوند، گفت: هدف این کار معرفی شهدا به مردم به خصوص شهدای کمتر شناخته شده و گمنام است تا مردم بیش از پیش با قهرمانی‌ها و رشادت‌های های بزرگ مردان آشنا شوند.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری همدان  تصریح کرد: تا ۱۵ مهرماه عکس ۴۰ شهید دیگر در شهر نصب می‌شود که تعداد شهدا معرفی شده به مردم از ابتدای سال به ۱۲۰ شهید خواهد رسید.

آزاد با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر در سال ۱۳۹۴ اقدام به برداشت نام معابر به نام شهدای معظم و دریافت اطلاعات مورد نیاز از بنیاد شهید شهرستان همدان، نموده است، گفت: مجموع تابلو‌های ساخته و نصب شده مزین به نام شهدا تا نیمه دوم سال جاری به ۳۶۰ عدد رسیده است.

آزاد با بیان اینکه اقدام شهرداری همدان در این زمینه در کشور بی نظیر است، گفت: شهرداری همدان در زمینه نام گذاری معابر و کوچه به نام شهدا نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

او در ادامه بیان کرد: نام گذاری کوچه ها، تمامی پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح، پل‌های عابر پیاده و برخی معابر اصلی و فرعی به نام شهدا تنها بخش کوچکی از اقدامات شهرداری همدان در ارج نهادن به یاد و  نام شهدا است.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری همدان با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در حوزه ایثار و شهادت در سالیان گذشته گفت: نقاشی دیواری، نصب تمثال شهدا بر ورودی کوچه ها، خیابان ها، بلوار های اصلی شهر و نامگذاریمستمر معابر به نام شهیدان از اقدامات شهرداری همدان و مجموعه سازمان سیما و منظر است.

شمیم شهدا در کوچه خیابان های همدان می پیچد

شمیم شهدا در کوچه خیابان های همدان می پیچد

شمیم شهدا در کوچه خیابان های همدان می پیچد

انتهای پیام/د.ا

زینت معابر همدان با تصویر شهدا

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.