پیمانکار راه‌آهن بیرجند مستقر شد

پیمانکار اجرای قطعه ۳۲ کیلومتری طرح آغاز اتصال بیرجند به راه آهن سراسری، در نزدیکی این شهر مستقر شده و آماده آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مشاور شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و پیمانکار پروژه قطعه ۳۲ کیلومتری راه‌آهن بیرجند از چند روز گذشته اقدامات لازم را برای تجهیز کارگاه، احیای مسیر و استقرار ادوات شروع کرده است که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

او  افزود: فاز نخست راه آهن خراسان جنوبی از مسیر (زاهدان - زابل - بیرجند - گناباد) و اتصال آن به راه‌آهن بافق - مشهد به طول ۳۲ کیلومتر با پیگیری استاندار به مناقصه گذاشته شد که بعد از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در حال انجام است.

میرجعفریان ادامه داد: برای زیرسازی فاز نخست پروژه راه‌آهن بیرجند - گناباد، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور برآورد شده است که تخصیص اولیه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اصلاحیه مصوبه اخیر هیات دولت در ۳۱ شهریور به این طرح گفت: اگر مصوبه تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق - مشهد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی منوط به رعایت ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و تصویب هیات امنای صندوق باشد، مشکلی در روند اجرای پروژه نخواهد داشت و دولت پیش‌بینی‌های لازم را برای اجرایی شدن آن نیز انجام داده است.

 پیش از این استاندار اعلام کرده بود، قرار است قطعه ۳۲ کیلومتری طرح اتصال راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری با حضور معاون اول رئیس جمهوری، ۱۵ مهر امسال کلنگ‌زنی شود.

راه آهن خراسان جنوبی از ۱۷ سال قبل به عنوان یک مطالبه به حق مردم این استان در کشور مطرح بوده و اکنون بعد از سال‌ها انتظار بالاخره وارد فاز عملیاتی شده است.

در حال حاضر فقط شهرستان طبس در خراسان جنوبی به دلیل داشتن معادن ذغال سنگ و استقرار اداره کل راه آهن شرق کشور در این منطقه به خط ریل سراسری متصل است.

انتهای پیام / ط آ

راه آهن خراسان جنوبی وارد فاز عملیاتی شد 

برچسب ها: استانداری ، راه اهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.