افزایش ۷ برابری ارسال بار از راه آهن فارس

سرپرست اداره کل راه آهن فارس گفت: ارسال بار از طریق راه آهن فارس نسبت به پارسال ۷ برابر افزایش داشته است.

افزایش ۷ برابری ارسال بار از راه آهن فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد انصاری سرپرست اداره کل راه آهن فارس گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۷۹۶ دستگاه واگن به وزن ۱۸۷ هزار و ۱۷۴ تن در این اداره کل بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال در تعداد واگن و تناژ بارگیری شده رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در همین مدت ۳۴۶ دستگاه واگن به وزن ۱۰ هزار و ۷۷۵ تن تخلیه شده است.

انصاری ادامه داد: همچنین در مجموع قریب به ۵۵ میلیون تن کیلومتر خالص و ۱۰۲ میلیون تن کیلومتر ناخالص بار حمل شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن فارس افزود: در ۵ ماهه ابتدایی امسال در بخش مسافری قریب به ۲۶۳ هزار نفر مسافر توسط ۶۷۶ رام قطار در مسیر‌های شیراز-تهران، شیراز-مشهد و بلعکس جابجا شده اند که در تعداد مسافر جابجا شده نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۱۵.۷ درصدی هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر خطوط ریلی راه آهن استان فارس بیش از ۵۰۰ کیلومتر است که حدود ۵ درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: راه آهن فارس هم اکنون در مسیر‌های تهران و مشهد و بالعکس به مردم خدمات ارائه می‌کند که بر اساس یک پیمایش و نظرسنجی مردمی، کیفیت خدمات قطار استان فارس به مسافران مطلوب است.

سرپرست اداره کل راه آهن فارس تصریح کرد: راه آهن فارس دارای ۲۳ ایستگاه است که تمام ایستگاه‌ها به امکانات مختلف از جمله نمازخانه و ایستگاه برای خدمات دهی مناسب به مسافران تجهیز شده است و مسافران می‌توانند از ایستگاه‌های شیراز، مرودشت، سعادتشهر، اقلید، آباده و شهرضا برای سوار یا پیاده شدن استفاده کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

رشد ۷ برابری ارسال بار از راه آهن فارس

برچسب ها: قطار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار