در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

آخرین جزئیات از سرقت خانه نماینده مجلس از زبان سخنگوی ناجا/ «پلیس هوشمند، امین مردم» شعار هفته نیروی انتظامی

سردار نوریان به تشریح برنامه‌ها و اقدامات ویژه نیروی انتظامی برای هفته ناجا پرداخت.

آخرین جزئیات از سرقت خانه نماینده مجلس از زبان سخنگوی ناجا/ «پلیس هوشمند، امین مردم» شعار هفته نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره جزئیات برنامه‌های پلیس در هفته ناجا در سال ۹۸، گفت: از سال ۷۸ با درخواست ناجا و تأیید فرمانده کل قوا روز ۱۳ مهر به نام روز نیروی انتظامی تعیین شد.

وی افزود: در هفته ناجا بخشی از دستاورد‌ها و اقدامات انتظامی که در راستای تأمین امنیت محقق می‌شود، به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در این هفته نقش و سهم شهروندان در حفظ و ارتقای امنیت و ترویج فرهنگ خودکنترلی را به صورت معنا‌دار بیان خواهیم کرد و لایه‌های زیرین فعالیت پلیس در مرزها برای کشف جرایم، مقابله با ناامن کنندگان، مبارزه با موادمخدر را به نمایش خواهیم گذاشت.

سردار نوریان گفت: برنامه‌های آینده پلیس در حوزه‌های اقتصادی، پیشگیری انتظامی و اجتماعی، روزآمدی پلیس، هوشمندسازی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر، هوشمند، پیچیده، سالم و امین باشد، لذا بر این اساس شعار امسال هفته ناجا را «پلیس هوشمند، امین مردم» نامگذاری کردیم.

سخنگوی ناجا گفت: جان، مال و ناموس مردم امانتی است که در اختیار پلیس  قرار دارد و باید برای حفظ و امنیت آن تلاش کرد.

سردار نوریان تصریح کرد: اگر سالانه اموال سرقتی استرداد شده مردم به ریال تبدیل شود، حجم بزرگی از اعداد خواهد شد که نشانگر تلاش پلیس است.

وی افزود: در پیمایشی که وزارت کشور انجام داد، پلیس از بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را در امر وظیفه شناسی و پرهیزگاری (عدالت محوری) به خود اختصاص داد و در امر پاسخگویی رتبه سوم را از بین ۲۳ دستگاه و نهاد از آن خود کرد، رتبه ۴ در حوزه اعتماد به نیروی انتظامی در بین مردم در ۲۳ دستگاه ثبت شده است.


بیشتر بخوانید: توضیحات نیروی انتظامی درباره ضرورت تربیت کارآگاهان حرفه‌ای


سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط یک موسسه وابسته به وزارت اطلاعات، در امر رضایتمندی ناجا رتبه نخست را کسب کرد و ۷۳ درصد رضایتمندی و ۸۷ درصد نگاه مثبت مردم به پلیس آمار ثبت شده توسط این مرکز است.

سردار نوریان تصریح کرد: مرکز امین در نظرسنجی خود، یک جامعه آماری ۱۷ هزار و ۸۵۰ نفری را بررسی کرده است که ۷۲ درصد مردم در حد زیاد و خیلی زیاد از کلانتری‌ها رضایت داشتند.

وی درباره روزشمار هفته ناجا گفت: روز پنجشنبه بصیرت ولایتمداری، ایثار و شهادت، روز جمعه؛ خانواده آرامش و پلیس، روز شنبه؛ فضای مجازی پاک و احساس امنیت، روز یکشنبه؛ امنیت اقتصادی و رونق تولید، روز دوشنبه؛ پیشگیری اجتماعی و توسعه نظم و امنیت عمومی، روز سه شنبه؛ قانون مداری و ارتقا فرهنگ ترافیک، روز چهارشنبه؛ مرزبانی، اقتدار مرزی و امنیت پایدار است.

سردار نوریان تصریح کرد: در روز پنجشنبه مراسم عطر آگین مزار شهدا در بهشت زهرا (س) را در نظر داریم و در روز جمعه نیز حضور در نماز جمعه، رزمایش توان دریایی دریابانان فرماندهی مرزی در جنوب کشور از برنامه‌های ناجا در این هفته است.

وی افزود: ۱۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و درمانی در مناطق محروم کشور به بهره برداری خواهد رسید، همچنین ۷ تله فیلم به همت موسسه ناجی هنر از شبکه سوم سیما در هفته ناجا در حوزه‌های راهور، یگان ویژه، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس فتا، مبارزه با موادمخدر، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی پخش خواهد شد.

سخنگوی ناجا گفت: فیلم ده قسمتی ویژه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد، در حوزه‌های عملیاتی برنامه‌های گفت‌گو محور را اجرا خواهیم کرد، اجرای رزمایش شهری موتورسیکلت سواران قانونمند، راه‌اندازی شهرک‌های ترافیکی ویژه دانش آموزان در سراسر کشور، تقدیر از نگهبانان نمونه، برگزاری نشست‌های هم اندیشی روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها با بزرگان محلات، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مرکز فرماندهی و کنترلی پلیس، برگزاری کارگاه‌های فضای مجازی و مقابله با موادمخدر در دستور کار ما قرار دارد.

سردار نوریان با بیان اینکه کار در پلیس امری پر زحمت است، تصریح کرد: تعداد کارکنان ما متناسب با جمعیت نیست و باعث مضاعف شدن کار پلیس می‌شود، اما با این‌ حال باعث افتخار است که مردم به ما اعتماد کردند و این اعتماد پا برجا است، خویشتن داری و سعه صدر پلیس باید به قدری باشد که به مردم به خوبی خدمت رسانی کند.

وی افزود: حجم کار فرماندهان ناجا بسیار سنگین است، با این وجود نیروهای پلیس با شوق و دلسوزی و احساس تکلیف نسبت به مردم در حال انجام عملیات‌های مختلف هستند.

آخرین جزئیات از سرقت خانه نماینده مجلس از زبان سخنگوی ناجا/ «پلیس هوشمند، امین مردم» شعار هفته نیروی انتظامی

سخنگوی ناجا درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: قرارگاه اربعین ناجا به خوبی به موضوعات مربوطه مشرف است و در حال انجام وظایف خود هستند، تمرکز ما بر بیشتر شدن کیفیت بهتر عملیات در مراسم اربعین است.

وی افزود: بعد از مراسم اربعین و اتمام ماه صفر در ماه ربیع الاول از کارکنان ناجا تقدیر خواهد شد.

سردار نوریان با بیان اینکه زوار اربعین برای دریافت گذرنامه خود به پلیس + ۱۰ مراجعه کنند، تصریح کرد: در صورت عدم دریافت گذرنامه و بروز مشکلات در نحوه صدور گذرنامه متقاضیان به پلیس + ۱۰ در شهر آرا مراجعه کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به سرقت از منزل نماینده مجلس، گفت: شایعات زیادی درباره این پرونده مطرح است، طبق روال خود اقدام خواهیم کرد، مأموران پلیس همواره پس از سرقت‌ها به محل مورد نظر اعزام خواهند شد و صورت جلسه به امضای طرفین ثبت خواهد شد و سپس پرونده به پلیس آگاهی ارجاع خواهد شد تا وارد عمل شوند.

وی درباره نحوه رسیدگی به پرونده سرقت از منزل نماینده مجلس گفت: تمام موضوعات مربوط به این پرونده در صورت جلسه اولیه ثبت شده است و در حال انجام کار عادی خود هستیم، پلیس درباره اقلام و مبالغ به سرقت رفته در این پرونده اظهار نظری نکرده است و بقیه پرونده‌ها نیز به همین روال انجام می‌شوند و این موضوعات اسرار مردم است که نزد پلیس باید محفوظ بماند.

در پایان این مراسم از پوستر‌هایی رونمایی شد که به پاس ارج نهادن به مردم تهیه شده بودند.

انتهای پیام/

تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای هفته ناجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار