رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان از تهیه وتدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، با اشاره به اهمیت موضوع توسعه پایدار در شهرستان کاشان گفت: مطالعات اجرای طرح جامع گردشگری این شهرستان به منظور توسعه پایدار در حال انجام است.

او، گفت: این طرح با هدف شناسائی ظرفیت ها، پتانسیل‌ها، نقاط ضعف وقوت، نیاز سنجی‌های حوزه گردشگری برای بهبود وضعیت خدمات، ارتقاء کیفیت گردشگری و توسعه همه جانبه در منطقه کاشان تهیه مس شود تا سرمایه گذاران در آینده با مراجعه به آن بتوانند به صورت هدفمند در این حوزه فعالیت کنند.

به گفته او، این طرح توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و اداره کاشان برای نخستین بار در حال انجام است.

حجت ناصحی پور، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیزگفت: این طرح دردو مرحله اجرا و در هر مرحله به بخش‌های دوگانه تقسیم و کلیات و شناخت، مطالعات پایه، بررسی زیرساخت‌های گردشگری، جمع بندی و ارائه راهبردها، پهنه بندی سرزمین و تهیه و تدوین گزارش نهایی را شامل میشود.

او تصریح کرد: تمامی داده‌های مرتبط توسط تیم‌های پژوهشی و به صورت میدانی جمع آوری شده و ضمن بررسی داده‌های موجود و اسناد فرادستی در نهایت نقشه راه برای ادارات کاشان و نیز سرمایه گذاران و پژوهش گران در دسترس خواهدبود.

افزایش شرکت‌های گردشگری کاشان به ۱۸ دفتر

به گفته او، با آغاز به کار این چهار شرکت جدید گردشگری نیز در کاشان تعداد دفاتروشرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی با ارائه خدمات سیاحتی و مسافرتی به گردشگران در این شهرستان به ۱۸ دفتر رسید.

سرمدیان یادآورشد: دفاتر خدمات مسافرتی وجهانگردی دارای مجوز بند (ب) در زمینه اخذ روادید، تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی وخارجی و هر گونه خدمات ایرانگردی با رعایت قوانین ومقررات ایرانگردی وجهانگردی فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است: شهرستان کاشان به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور و استان اصفهان در حال حاضر با ۹۶ موسسه گردشگری سالیانه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.