یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، امروز با ۵۵ هزار عنوان کتاب در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد به روی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی گشوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از این نمایشگاه، به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: ۲۵۱ ناشر در این نمایشگاه ۶ روزه حضور دارند که از این تعداد ۲۰ ناشر و کتابفروشی بومی خراسان شمالی هستند.

فرخنده افزود: در مجموع ۱۷۶ غرفه برای عرضه ۵۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه برپا می‌شود که ۱۵۰ غرفه متعلق به ناشران تهران و دیگر استان‌ها و ۲۶ غرفه متعلق به ناشران خراسان شمالی است.

او اعتبار هزینه شده برای برپایی این نمایشگاه را سه میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بن الکترونیکی نیز برای عرضه در این نمایشگاه پیش بینی شده و علاوه بر آن ۹۰۰ میلیون ریال یارانه نیز در اختیار بانک عامل قرار گرفته که در صورت استقبال بیشتر مردم و علاقه‌مندان به کتاب، قابل افزایش است.

فرخنده با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه، گفت: علاقه مندان می‌توانند با خرید بن‌های الکترونیکی از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار شوند و ناشران نیز موظف به ارائه تخفیف حداقل ۱۰ درصدی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری کارگاه‌های ادبی، روایت‌خوانی کتاب، رونمایی از کتب دانشگاهی، کارگاه رابطه سواد با بزهکاری، کارگاه شعر، داستان و قصه گویی، نمایش و بازی و سرگرمی و نشست‌های تخصصی مختلف را از برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب برشمرد.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برپا می‌شود که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرش علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.