باید با همدلی و تلاش مضاعف از جنگ اقتصادی، همچون سایر دوره‌های پر فراز و نشیب ۴ دهه انقلاب اسلامی، سربلند عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان، در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و اعضای کارگروه رونق تولید که صبح امروز در رشت برگزار شد، گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور در پی تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیر اخلاقی آمریکا و هم پیمانانش، سختی‌هایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه مردم ایجاد کرده است.

او، با بیان اینکه باید با همدلی و تلاش مضاعف در مسیر توسعه گام برداریم ، افزود: جمهوری اسلامی ایران در این ۴ دهه پر فراز و نشیب خود ثابت کرده که در سایه سار همدلی و تلاش، با سربلندی از بحران‌ها عبور می‌کند.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه در این برهه از زمان، بانک ها، خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، گفت: باید پرداخت تسهیلات با شتاب بیشتر‌ی اعطا شود.

ارسلان زارع، به ظرفیت بالای استان در راستای رونق تولید اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز و برای پیشبرد اهداف اقتصادی راهی جزء تقویت بخش خصوصی نداریم و باید بانک‌های عامل با حمایت هرچه بیشتر از صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی به رونق تولید کمک کنند.

او ، با بررسی عملکرد بانک‌های عامل در راستای اعطای تسهیلات در مسیر توسعه، گفت: اگر چه عملکرد اغلب بانک‌ها خوب است، اما باید بیش از پیش تلاش شود.

استاندار گیلان، از مدیران بانک‌های عامل و اعضای کارگروه رونق تولید خواست با برگزاری جلسات منظم و ارائه گزارش عملکرد بیش از پیش در مسیر توسعه استان گام بردارند.

ارسلان زارع، بر ضرورت حضور اعضا در جلسات مربوط به کارگروه رفع موانع تولید و رونق تولید در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های رئیس جمهور تاکید و تصریح کرد: چنانچه اعضا به موقع حاضر و یا گزارش عملکرد خود را به موقع اعلام نکند، به آنان تذکر داده می‌شود، چرا که همه موظف هستیم در راستای رونق تولید و گذر از شرایط سخت اقتصادی، حرکت جهادی انجام دهیم.

تشریح بخشودگی بند (ل) تبصره ۱۶، آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج در سال ۹۸، آخرین وضعیت عملکرد پرداخت تسهیلات و رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه، ظرفیت بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه، تهاتر مطالبات پیمانکاران از دولت با بدهی بانکی و مالیاتی، تشریح بند (خ) و مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها از موارد مورد بحث جلسه کمسیون هماهنگی بانک‌ها و اعضای کارگروه رونق تولید بود، که به مدت ۲ ساعت، در راستای رونق تولید و حمایت از فعالان واحد‌های تولید و صنعتی استان بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/م.ع

 برای گذر از جنگ اقتصادی نیاز به همدلی و تلاش مضاعف است

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.