ویدئویی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص استقلال قوه قضائیه و تاکید بر این نکته که هیچ کسی حق دخالت در کار قضات ندارد را مشاهده می‌کنید.

امام خمینیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرام منتسب به سایت حضرت امام خمینی(ره)، بخشی از بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص استقلال دستگاه قضایی کشور را منتشر کرد که در ادامه متن و ویدئوی مربوط به آن را مشاهده می‌کنید:

امام خمینی(ره): قوه قضاییه و قاضی و قوّه قضاییه مستقل است و هیچکس نباید در آن دخالت بکند. قضات نباید گوش به هیچکس بدهند جز آنکه برای خدا کار خودشان را انجام بدهند، حق را ملاحظه بکنند. اگر فرض کنید که یک جایی را دیدند حق است، اگر تمام کشور ایران به آن‌ها چیز بکنند که به آن طرف حکم بدهید، نکنند. خدا این طور مقرر فرموده است، باید شما به حق برسید.
کار به اینکه این رفیق فلان است، این دوست فلان است، این پسر فلان است، این خود فلان است، خیر، کاری به این کار‌ها نداشته باشید. باید شما به همان طوری که شرع مقدس امر فرموده است، قضاوت کنید.


بیشتر بخوانید: قوه قضائیه نجات‌بخش کشور + تصویرنوشته


در ادامه ویدئوی مربوط به این بخش از سخنان حضرت امام خمینی(ره) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دادگاه تو بدوي و تجديد نظر قاضي راي به نفع ما داد ولي شكات ما رفتن با پارتي بازي از دفتر لاريجاني ماده ١٨ گرفتن قاضي هم به نفع اونا راي داد اعتراض كه كرديم گفت من ميدونم حق با شماست ولي اگه با بالايي ها مخالفت كنم اخراجم ميكنن و بايد كنار خيابون هندونه بفروشم