سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد توکیو قصد دارد بدون هیچگونه پیش شرطی دیداری میان مقامات این کشور و کره شمالی انجام شود.

آمادگی ژاپن برای نشست بدون پیش شرط با کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن اعلام کرد علی‌رغم آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، حاضر است با این کشور بدون پیش شرط وارد مذاکره شود.

پس از آزمایش موشکی کره شمالی در بامداد امروز چهارشنبه، یوشیهید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد توکیو قصد دارد بدون هیچ پیش شرطی با کره شمالی نشستی برگزار کند.

او گفت: دولت آماده برگزاری جلسه‌ای بدون پیش شرط است. هیچ تغییری در این موضع حاصل نمی‌شود. ما از هر فرصتی برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای بامداد امروز اعلام کرد کره شمالی یک موشک ناشناس جدید را آزمایش کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز گزارش داد کره شمالی از شهری در یکی از استان‌های جنوب شرقی خود موشک ناشناس جدیدی را به سمت سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. این موشک از نزدیکی شهر وونسان در سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شد و پس از قرار گرفتن در ارتفاع ۵۷۰ مایل در ۲۸۰ مایلی نقطه پرتاب در دریا فرود آمد.

کره شمالی در حالی جدید‌ترین آزمایش موشکی خود را انجام داده است که روز گذشته آمریکا تأیید کرد مذاکرات با پیونگ یانگ از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار