یک روانشناس درباره دلیل علاقه زنان به خرید کردن توضیحاتی داد.

چرا خانم‌ها علاقه زیادی به خرید کردن دارند؟زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علاقه زنان به خرید کردن اظهار کرد: دلایل علاقه خانم‌ها به خرید کردن ریشه تکاملی دارد، در زمانی که بشر برای اولین بار زندگی در غار‌ها و قبیله‌ها را آغاز کرد، زنان همواره در آن زمان به دنبال تهیه غذا بودند.

وی افزود: زنان در گذشته با جمع کردن هیزم، از دانه غلات و ریشه و برگ گیاهان برای درست کردن دارو و چای استفاده می‌کردند.

این روانشناس بیان کرد: از دیدگاه تکاملی نسلی، زنان مجبور بودند تا حافظه‌ای قوی داشته باشند و به جزئیات توجه بیشتری کنند، چراکه مردان در آن روزگار به شکار می‌پرداختند و زنان وظیفه جمع آوری هیزم و دانه غلات را برعهده داشتند و هر کدام باید نقش خود را به خوبی ایفا می‌کردند.


بیشتر بخوانید: آیا مهمانی‌های زنانه عامل اختلاف زن و شوهر‌های امروزی است؟ 


امام با بیان اینکه در عصر حاضر زنان امروزی مطابق آمار ۸۵ درصد خرید خانه را انجام می‌دهند، افزود: بنابراین به دنبال بهترین قیمت ممکن برای خرید وسایل هستند‌ و دلیل علاقه زنان به خرید کردن این است که این امر یک فعالیت اجتماعی محسوب می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه دلیل دیگر علاقه زنان به خرید به هویت زنان مربوط است، ادامه داد: همه زنان خرید کردن را دوست ندارند و از آن احساس آرامش نمی‌گیرند، اما اکثریت آن‌ها خرید کردن را دوست دارند.

انتهای پیام/

دلیل علاقه زنان به خرید کردن چیست؟

برچسب ها: روانشناسی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۵:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چون حق انتخاب دیگری ندارند.ازانتخاب شغل گرفته تاانتخاب همسروتمام انتخاب هایی که داشتن وحتماالان ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
خرید خانه در شهرهای بزرگ توسط خانمها انجام می شود به دلیل انکه مردام سرکار می روند وتا شب نمی ایند به نظرمن خرید مایحتاج خانه برای خانمها هیچ لذتی ندارد وجز عذاب چیزی نیست ودر شهرستانها خرید خانه توسط مردان انجام می شود که خیلی هم خوب است زنان از خرید لباس برای خودشان وبچهایشان لذت می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
چه توجیه مسخره و غیر علمی !!!!!؟؟؟؟؟
Switzerland
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
نه خیر !
دلیل اصلی آن این است که زنان فاقد ذهن تحلیلی و جزئی نگر هستند به همین خاطر از اقدامات لحظه ای خوشحال می شوند و عموما کار به آینده و اتفاقات بعدی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
باباي خدا بيامرز من هميشه ميگفت اگه ميخواين زنتون رو بكشين خرجي رو بدين دست اون چون اينقدر وسواس دارن و زورشون مياد پولشون رو از دست بدن كه از گشنگي ميميرن
آخرین اخبار