زهرا امام روانشناس و مشاور در گفتوگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علاقه زنان به خرید کردن اظهار کرد: دلایل علاقه خانمها به خرید کردن ریشه تکاملی دارد، در زمانی که بشر برای اولین بار زندگی در غارها و قبیلهها را آغاز کرد، زنان همواره در آن زمان به دنبال تهیه غذا بودند.
وی افزود: زنان در گذشته با جمع کردن هیزم، از دانه غلات و ریشه و برگ گیاهان برای درست کردن دارو و چای استفاده میکردند.
این روانشناس بیان کرد: از دیدگاه تکاملی نسلی، زنان مجبور بودند تا حافظهای قوی داشته باشند و به جزئیات توجه بیشتری کنند، چراکه مردان در آن روزگار به شکار میپرداختند و زنان وظیفه جمع آوری هیزم و دانه غلات را برعهده داشتند و هر کدام باید نقش خود را به خوبی ایفا میکردند.
بیشتر بخوانید: آیا مهمانیهای زنانه عامل اختلاف زن و شوهرهای امروزی است؟
امام با بیان اینکه در عصر حاضر زنان امروزی مطابق آمار ۸۵ درصد خرید خانه را انجام میدهند، افزود: بنابراین به دنبال بهترین قیمت ممکن برای خرید وسایل هستند و دلیل علاقه زنان به خرید کردن این است که این امر یک فعالیت اجتماعی محسوب میشود.
این روانشناس با اشاره به اینکه دلیل دیگر علاقه زنان به خرید به هویت زنان مربوط است، ادامه داد: همه زنان خرید کردن را دوست ندارند و از آن احساس آرامش نمیگیرند، اما اکثریت آنها خرید کردن را دوست دارند.
انتهای پیام/
دلیل اصلی آن این است که زنان فاقد ذهن تحلیلی و جزئی نگر هستند به همین خاطر از اقدامات لحظه ای خوشحال می شوند و عموما کار به آینده و اتفاقات بعدی ندارند.