مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۳۷ هزار نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، این میزان نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این آموزش‌ها در ۲ بخش دولتی و خصوصی به علاقه‌مندان و متقاضیان شاغل و جویای کار در این استان ارائه شده است.

او با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: پارسال ۱۳۷ هزار نفر در این استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این آموزش‌ها در مراکز شهرستان ها، واحد‌های صنعتی، پادگان ها، دانشگاه ها، روستاها، حاشیه شهرها، زندان ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی، جوار صنعت و کمپ‌های درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ ارائه شده که نشان از تنوع و تعدد دریافت کنندگان آموزش‌ها دارد.

رحیمی افزود: سالانه ۱۳۸ هزار نفر در این استان برای دریافت گواهینامه در آزمون مهارتی شرکت می‌کنند که طی نیمه نخست امسال ۶۶ هزار و ۱۸۶ نفر در این آزمون شرکت کردند.

او تصریح کرد: ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در حاشیه شهر‌ها یکی از مهمترین سیاست‌ها برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و افزایش رونق اقتصادی در این مناطق است که به این منظور هم اکنون بیش از ۹۰ مرکز آموزشی در حاشیه شهر‌های مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه فعالیت دارد.

انتهای پیام//ف.س
 

فعالیت بیش از ۹۰ مرکز آموزشی در حاشیه شهرهای خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار