فرمانده سپاه روح الله در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت: استان مرکزی در تمامی عرصه‌های ایران اسلامی نقش موثری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در مصلای اراک گفت: استان مرکزی در تمامی عرصه‌های ایران اسلامی نقش موثری داشته است.

استان مرکزی استان شهدا و مفاخر است

سردار کریمی افزود: استان مرکزی بخشی از سرزمین کهن ایران است که به برکت مردم سخت کوش توانسته است در تمامی عرصه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی نقش موثری در ایران اسلامی داشته است.

او اضافه کرد: هزارو ۲۰۰ نفر، چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی هستند که ۳۹ نفر از آن‌ها سیاستمداران طراز اول کشوری از جمله امیر کبیر، قائم مقام فراهانی ۴۹ دانشمند و پدارن چند علم از جمله زمین شناسی، پزشکی، جغرافیا و ۵۰ هنرمند بزرگ در میان این مفاخرند.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: مردم استان مرکزی در راه اسلام و انقلاب با تقدیم ۶۲۰۰ شهید، ۴۴۳۳ جانباز، ۲۶۱ جاوید الاثر، ۷۲۱ آزاده و بیش از ۵۰ هزار رزمنده دین خود را ادا نموده اند و شهیدانی، چون محلاتی، چمران، اکبرزاده، حسینی، سلیمانی ناصری، میرهادی، جلالی، وطنپور و بربری از این خطه هستند.

او ادامه داد: جوانان این استان در سال ۵۸ درپاوه، بانه، سردشت، جوانرود و دیگر نقاط کردستان حضور یافتند و درجنگ تحمیلی تا پذیرش آتش بس در ۳۴ عملیات گسترده و نیمه گسترده حضور داشتند و در عملیات‌های برونمرزی و در دفاع از حرم معصومین حضور داشته اند.

برگزاری بیش از ۱۷ اجلاسیه در چند ماه در استان مرکزی

سردار کریمی اظهار کرد: بیش از ۱۷ اجلاسیه در چند ماه برگزار شد که در اجلاسیه بانوان بانوانی با بیش از ۲۱ ملیت حضور داشتند و همچنین تولید و اجرای نمایش بزرگ دفاع مقدس با روزانه بیش از ۷ هزار تماشاگر را داشتیم.

او تاکید کرد: در بخش محرومیت زدایی، اعزام گروه‌های جهادی، احداث واحد‌های مسکونی و خدمات دیگری از جمله ۱۳۲ عنوان کتاب ۲۱ جلد دانشنامه جامع شهدا ۳ عنوان کتاب با موضوع کربلایی کاظم ساروقی و ده‌ها کار ادبی انجام دیگر داده است.

فرمانده سپاه روح الله تصریح کرد: برگزاری تعداد زیادی یادواره در مساجد تولید بیش از ۳۳ فیلم کوتاه و بلند، تولید ۱۰ مورد اینفو گرافی و موشن گرافی و ۶۰۰ اثر نقاشی بیش از ۶۰۰ کودک ۶ تا ۱۲ سال از دیگر کار‌هایی بوده که در استان مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.