نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش اختصاص می‌یابد.

بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش اختصاص می یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در پارک ریاضیات کرمان در جمع شرکت کنندگان ورزش صبحگاهی خانوادگی، کلید مواجهه و یا حل مسائل درمانی را در سلامت ناشی از پیشگیری دانست و گفت: بهترین این آیتم‌ها ورزش است.

او به اقدامات صورت گرفته در حوزه قوانین و مقررات مرتبط با ورزش افزود: در حد توانمان حمایت‌های لازم را برای حوزه ورزش به کار می‌گیریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوه در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: با تلاش‌های دو ساله در کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر کردیم که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها در حمایت از بخش‌های مختلف گذاشته شود.

او بیان داشت: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را برای حمایت از حوزه ورزش در نظر گرفته ایم و تمام توجه ما به این است که این موضوع را بتوانیم پیگیری کنیم.

دولت لایحه اصلاح قانون ازکارافتادگی را به مجلس ارائه کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اقداماتی برای حل مشکلات کارگری در ماه‌های اخیر شده و طبقه‌بندی مشاغل در شرکت زغالسنگ صورت گرفته که نیازمند حمایت صندوق فولاد جهات عملیاتی شدن آنهاست.

پورابراهیمی به لزوم حمایت‌های جدی وزارت صمت و تعاون از صنعت زغال اشاره داشت و ادامه داد: این حمایت‌ها باید در جهات مختلف باشد تا هم شاهد توسعه فعالیت‌های معدنی و هم اشتغالزایی در شهرستان‌های راور، زرند و کوهبنان باشیم.

وی از آغاز طرح طبقه‌بندی مشاغل خبر داد و خواستار تسریع کار مشاور در ارائه طرح و در نهایت تصویب و ابلاع آن به استان‌ها شد.

پورابراهیمی افزود: در طرح طبقه‌بندی با توجه به توافقات انجام شده هر زمان طرح تصویب و ابلاغ شود، مبنای محاسبه و پرداخت از اول فروردین ماه ۹۸ خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: مسأله از کارافتادگی این کارگران که در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند نیازمند بازنگری بوده و لازم است پیشنهاد آن از طریق لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

او بیان داشت: ما نگران آن هستیم که اگر این طرح را نماینده‌ها مطرح کنند برای اصلاح قانون مشمول اصل ۷۷ قانون اساسی شود و به دلیل بار مالی، امکان تصویب نهایی آن از سوی شورای نگهبان فراهم نشود.

پورابراهیمی همچنین موضوع تسریع در عملیات اجرایی پهنه معدنی آبنیل شمالی را مطرح کرد و با اشاره به اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ اشتغال در این پهنه دیده شده است، گفت: این مسأله قرار بود در مرداد ماه امسال از سوی وزیر انجام شود که با تغییر در مدیرعامل صندوق فولاد به تعویق افتاد و درخواست ما این است که هر چه سریعتر مدیرعامل صندوق اقدامات لازم را انجام دهد.

او در خصوص اقلام رفاهی گفت: آماده هستیم که اقلام اساسی را با نرخ‌های ترجیحی به شکلی در استان در اختیار کارگران شرکت زغالسنگ قرار دهیم که البته بودجه قیمت‌های دولتی آن نیازمند تامین اعتیار از طریق شرکت زغالسنگ و صندوق فولاد است.

انتهای پیام/ب

حضور پورابراهیمی در جمع شرکت کنندگان ورزش صبحگاهی پارک ریاضیات کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار