حمیدرضا حسینی گفت : در کشتارگاه‌های استان گوشت مرغ رتبه‌بندی می‌شود و براساس این رتبه بندی، قیمت گوشت مرغ چندنرخی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی  مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : هشت کشتارگاه طیور در استان سمنان وجود دارد که براساس طرح ملی ممیزی کشتارگاه‌ها به منظور ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت، یک کشتارگاه در گرمسار دارای رتبه درجه یک است و تا ماه آینده ۲ کشتارگاه دیگر در گرمسار دارای رتبه یک می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کوتاه همه کشتارگاه‌ها دارای رتبه درجه یک شود.

او افزود : کشتارگاه صنعتی طیور که موفق به دریافت رتبه درجه یک می‌شود، دارای خط کشتار تمام خودکار است که محصول خروجی از باقیمانده شکمی مرغ پاکیزه است.

حسینی  با بیان اینکه گوشت مرغ دارای رتبه یک با گوشت مرغ رتبه ۲ و سه اختلاف قیمت دارد، ادامه داد: در ابتدای شروع طرح ارتقای بهداشت گوشت مرغ، گوشت بسته‌بندی درجه یک براساس میزان تقاضا در بازار استان سمنان عرضه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: انجام رایگان واکسیناسیون طیور بومی در روستا‌های در معرض خطر علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به منظور حفاظت، صیانت و حمایت از رونق تولید از جمله برنامه‌های دامپزشکی استان سمنان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته ۱۹۶ پرونده حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات عرضه، توزیع و کشتار در استان سمنان تشکیل شد که ۱۹۳ پرونده به نتیجه رسید و بقیه پرونده‌ها در مرحله صدور رای است.

حسینی با بیان اینکه وزن مرغ استاندارد بین یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم است، خاطر نشان کرد: به منظور الزام رعایت این استاندارد در تولید مرغ، بیمه مرغ‌های گوشتی به ۴۲ روز رسیده و این درحالی است در گذشته بیمه مرغ گوشتی برای ۴۸ روز بود.

او افزود:  استان سمنان از نظر تعداد واحد‌های تولیدی داروی دامپزشکی در رتبه دوم کشور و از لحاظ حجم دارو‌های تولیدی در رتبه اول کشور قرار دارد و ۵۰ درصد دارو‌های دامی کشور توسط یکی از واحد‌های تولیدی استان تامین می‌شود.

حسینی ابراز داشت: اداره کل دامپزشکی استان سمنان با ۴۸ درصد ظرفیت خود برابر ۱۴۶ نیروی انسانی اداره می‌شود و براساس قانون، رونق تولید و حمایت از بخش خصوصی کار‌های دامپزشکی برون سپاری شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: با رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها کیفیت گوشت مرغ ارتقا می‌یابد و مصرف کنندگان نیز هرگونه تخلف را می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند و با ارسال کد روی بسته بندی طیور به سامانه ۳۰۰۰۸۶۰۵ به اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید مرغ دست یابند.

انتهای پیام/ح

سمنان رتبه اول کشور در حجم تولیدی دارو‌های دامپزشکی کشور

برچسب ها: دامپزشکی ، مردمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.