کشت گندم در سطح ۴۹ هزار هکتار مزارع شهرستان مهاباد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: کشت پاییزه گندم در بیش از ۴۹ هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان آغاز شد.

علیزاده رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زارعی جدید ۴۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم خواهد رفت که از این میزان، ۴۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن آبی است.

او با بیان اینکه توزیع نهاده‌ها (کود و بذر) کشاورزان در نیمه دوم شهریور ماه به کشاورزان صورت گرفته، افزود: تاکنون ۳۰۰ تُن بذر مادری اصلاح‌شده و بیش از ۷۰۰ تُن کودشیمیایی ویژه کشت پاییزه در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده که توزیع آن تا پایان فصل کاشت در مراکز خدمات کشاورزی تداوم خواهد داشت.

علیزاده اضافه کرد: در سال زراعی گذشته از ۴۹ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی مهاباد بیش از  ۱۰۰ هزار تن محصول به  شیوه سنتی و مکانیزه برداشت شد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد بذر گندم مصرفی در داخل تولید می‌شود ادامه داد: کشاورزان از بذر اصلاح شده و مورد تایید جهاد کشاورزی استفاده کنند تا عملکرد در واحد سطح  افزایش یابد.

انتهای پیام / س خ 

آغاز کشت پاییزه گندم در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.