رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:هرمزگان درگاه و پیشانی تجارت کشور بوده و تاکنون اقدامات خوبی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران برای مقابله با قاچاق سوخت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور،  از هرمزگان به عنوان درگاه و پیشانی تجارت کشور یاد کرد و گفت: البته بخشی از قاچاق در کشور از این مسیر صورت می‌گیرد .

او با اشاره به متوقف ماندن بیش از ۲ هزار پرونده در اجرای احکام تا یک سال پیش افزود:  با رویکرد جدید دستگاه قضا این پرونده‌ها با اولویت در حال بررسی است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران در بحث مبارزه با قاچاق سوخت در آب‌های آزاد ورود کرد و اقداماتی خوبی انجام داد که در عمر جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بوده است.

او افزود: قاچاق یعنی اقتصاد تاریک، پنهان و سیاه و این پدیده محصول بی نظمی و تاریکی‌ ها است و برای جلوگیری از قاچاق ، به فرمان مقام معظم رهبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.

مویدی خرم آبادی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال ۸۱ تا ۹۲ فاقد قانون خاص مبارزه با قاچاق بود و از سال ۹۲ به بعد وضع قوانین رویکرد ما را به رویکرد مقابله‌ای تغییر داد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در قانون فصلی به نام پیشگیری دیده شده که جهان با استفاده از همین اصل یعنی پیشگیری توانسته است از دست پدیده شوم قاچاق خلاص شود.

او افزود: تمامی دستگاه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند، در بحث سامانه‌ها در گمرکات اطلاعات دستگاه‌ها با هم انجام نمی‌شود و ما از این خلا‌ها آسیب می‌بینیم و که باید جلوی این خلا‌ها گرفته شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت:  استقرار پلیس گمرک در بندر شهید رجایی از دیگر اقدامات پسندیده در استان هرمزگان بوده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/ز

صحبت های رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هرمزگان

 

برچسب ها: قاچاق ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.