مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ به ترتیب، رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی درجایگاه نخست تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت روز ملی دامپزشکی در جمع اصحاب رسانه گفت: سهم خراسان رضوی از تولید کشوری فراورده‌های دام و طیور ۱۰ درصد است.
 
او تصریح کرد:  دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۰۰ میلیون جوجه‌ریزی مرغ گوشتی و ۱۰ میلیون جوجه مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند که با وجود مشکلات اقتصادی، تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی امسال نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت و ظرف این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید و نیمی از این حجم به دیگر استان‌ها وخارج از کشور صادر می‌شود.    

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:  اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در حوزه نظارت بر فعالیت واحد‌های دامداری و عرضه فراورده‌های خام دامی در جهت پیشگیری و درمان بیماری‌های دام و طیور، به موفقیت‌های خوبی رسیده است.
 
شریعتی افزود: امسال وضعیت بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای فوق حاد و تب سه روزه دام و طیور در خراسان رضوی به صفر رسیده و در برخی از بیماری‌ها مانند تب برفکی نیز کانون‌های بیماری در حد نرمال قرار دارد.
 
او با اشاره به وجود ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان، تصریح کرد: بر اساس فعالیت‌های دامپزشکی در خراسان رضوی از سال ۱۳۹۶ تاکنون هیچ مورد تلفات انسانی ناشی از بیماری تب خونریزی دهنده و دیگر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: وضعیت اشتغالزایی در حوزه دامپزشکی نسبت به دیگر حوزه‌های کاری مناسب است که صدور پروانه و مجوز فعالیت دامپزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام// ز.م
 

اولویت صدور پروانه فعالیت دامپزشکان درمناطق محروم 

برچسب ها: دامپزشکی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.