مدیر گروه برنامه ریزی منطقه‌ای پژوهشکده امیرکبیر گفت: نقش خانواده و زنان در توسعه شهری پایدار بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر فاطمه وثوقی مدیر گروه برنامه ریزی منطقه‌ای پژوهشکده امیرکبیر که دبیر پنل در نشست گفتمان توسعه شهر با موضوع زنان و فضای شهر بود، گفت: از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ما ۴۰ میلیون زن هستند که ۳۲ میلیون آن‌ها بالای ۱۰ سال هستند و می‌توانند جزو فعالان اقتصادی باشند.

او ادامه داد: ما باید بدانیم که از این سرمایه عظیم اقتصادی و اجتماعی چطور باید استفاده کنیم.

مدیر گروه برنامه ریزی منطقه‌ای پژوهشکده امیرکبیر، گفت: بیشترین اشتغال زنان در مدارس و در مقطع ابتدایی است هرچه بالاتر می‌رویم از اشتغال زنان خبری نیست و محدود می‌شود.

رئوفی افزود: امروزه دختران و زنان ما برای تحصیل هزینه بسیاری می‌کنند آن‌ها بیشترین انتخاب را در بحث آموزش و کمترین انتخاب را در بحث انتخاب شغل دارند.

او ادامه داد:یکی از بیشترین مواردی زنان آسیب می‌بینند هنگام بحران این است که مسئولیت نگهداری کودکان را دارند و بیش از اینکه مراقب خود باشند مراقب دیگران هستند و بیشترین صدمه را در این بین زنان می‌بینند.

عدالت جنسیتی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور است

مونا عرفانیان استادیار دانشگاه اقبال لاهوری هم در این نشست گفت:اساساً یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشورها، بحث عدالت جنسیتی است.

او تصریح کرد: درمورد جنسیت، سن و وضعیت جسمانی، مسؤلین شهری و تمام کنشگرانی که در توسعه کشور نقش دارند، باید درک درستی از ویژگی‌های فردی و اجتماعی آدم‌ها داشته باشند تا عدالت برقرار شود.

استادیار دانشگاه اقبال لاهوری گفت:در قانون اساسی ما با اینکه ۴۰ سال پیش تدوین شده، بحث عدالت اجتماعی به خوبی وجود دارد.

عرفانیان افزود: در بطن زندگی شهری ما آنگونه که باید عدالت جنسیتی هنوز محقق نشده، حتی خانم‌ها هم به آن اعتقادی ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.