سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از بهبود همکاری‌ها میان ایران و بازرسان این نهاد بین‌المللی خبر داد.

آژانس انرژی اتمی: ایران همکاری‌های خود با بازرسان را بیشتر کرده استبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کورنل فروتا، سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران همکاری‌های خود را با بازرسان این سازمان افزایش داده است.

او درباره بازرسی مکانی که ذرات رادیواکیتو در آن یافت شده، گفت تعاملاتی صورت گرفته و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

 فروتا در جمع خبرنگاران این پیشرفت را نتیجه نشست هایی با برخی مقامات بلندپایه ایران طی هفته های اخیر دانست. سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این یک روند در حال انجام است. نمی توانم درباره چگونگی به پایان رسیدن آن پیش داوری کنم. این تعاملات به معنای آن نیست که مسائل به طور کامل رفع شده اند، با این حال اقدامی در مسیر درست است.

آمریکا اردیبهشت ۹۷ در اقدامی غیرقانونی از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی –موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – که مورد تایید جامعه جهانی بود، خارج شد و همه تحریم‌هایی را که طبق مفاد این توافق لغو شده بودند، بازگرداند. شرکای اروپایی برجام در واکنش به این اقدام آمریکا تنها به ابراز تاسف و وعده‌های توخالی مبنی بر تلاش برای بهره‌مندی ایران از مزایای برجام بسنده کردند.

پس از گذشت بیش از یک سال و اعمال سیاست فشار حداکثریِ واشنگتن و همچنین عدم واکنش مناسب از سوی اروپایی‌ها، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت برخی از تعهدات خود را در قبال این توافق کاهش دهد؛ اقدامی که طبق مفاد برجام قانونی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار