انواری از بومی‌ سازی دارو‌های ایمونوتراپی در کشور خبر داد.

بومی‌سازی دارو‌های ایمونوتراپی در کشور/ ارائه درمان‌های نوین در حوزه اورژانس‌های انکولوژیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر انواری، متخصص رادیوانکولوژی در آستانه برگزاری همایش یک روزه اورژانس‌های انکولوژی اظهار داشت: این همایش به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران، ۱۸ مهر ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.
 
او افزود: جراحان انکولوژی، جراحان اعصاب، متخصصین پاتولوژی و هماتولوژیست‌ها از جمله گروه‌های هدف در این همایش خواهند بود، محور اصلی همایش اورژانس‌های انکولوژی با تکیه بر درمان‌های نوین است.

دبیر علمی نخستین همایش یک روزه اورژانس‌های انکولوژی ادامه داد: درمان‌های نوین که در اورژانس‌های انکولوژی استفاده می‌شود همچون IMRT، IgRT، VMAT از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

انواری با اشاره به این که درمان‌های هدفمند و ایمونوتراپی از دیگر محور‌های علمی این همایش یک روزه خواهد بود، گفت: در حال حاضر انحصار ایمونوتراپی برای ۲ تا ۳ کشور است، ولی خوشبختانه به همت شرکت‌های داروسازی داخل کشور و همکاری شرکت‌های بین المللی ایمونوتراپی در کشور ما استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: روشی نوین در درمان سرطان +تفاوت‌های شیمی‌درمانی و ایمونوتراپی


او از بومی سازی دارو‌های ایمونوتراپی در کشور خبر داد و گفت: البته برخی از مواد اولیه این دارو‌ها از خارج از کشور تهیه می‌شود و گران است، به همین دلیل اکثر این دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ایمونوتراپی برای همه بیماران مبتلا به سرطان استفاده نمی‌شود و قبل از انجام آن نیاز به آزمایش‌های خاص برای بیمار بوده تا بررسی کنیم که آیا این روش قابل استفاده و به صلاح بیمار خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/

ایمونوتراپی برای همه بیماران سرطانی استفاده نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار