معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: با اتخاذ قانون عوارض ۲۰ درصدی بر صادرات مواد خام معدنی، معادن مرمر خراسان شمالی با ظرفیت کمتری نسبت به گذشته فعالیت خود را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضازاده معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی با اشاره به اینکه این قانون مشمول معادن خراسان شمالی نیز می‌شود، گفت: اگر مرمر به صورت خام از کشور خارج شود باید عوارض ۲۰ درصدی پرداخت شود.

رضازاده افزود: مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر عدم تمایل سرمایه گذاران جهت راه اندازی واحد فرآوری مواد معدنی در خراسان شمالی اعطای تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد است که این نرخ، رقم بالایی است.

او اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی نیز این ضرورت استان مطرح شد، اما تسهیلاتی که برای سرمایه گذاری در این حوزه در نظر گرفته شد، آن نیز ۱۸ درصد بود.

رضا زاده عنوان کرد: در این سفر ایمیدرو نیز سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی فلزی را تعهد کرده است که سنگ‌های تزئینی مرمر شامل حال آن نمی‌شود.

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹ معدن مرمر در این استان وجود دارد، گفت: میزان تولید آن‌ها دو هزار تن در سال است این درحالیست که ذخایر مرمر در این معادن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن است.

انتهای پیام/د

با اتخاذ عوارض ۲۰ درصدی بر صادرات مواد خام معدنی معادن مرمر خراسان شمالی فعالیت کمتری دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.