استاندار آذربایجان‌شرقی امنیت را نعمت بی بدیلی خواند که یکی از ضرورت‌های امروز زندگی بشر است و می‌توان بواسطه آن به رشد و بالندگی رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در صبح مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان گفت: تامین امنیت و حراست از جامعه اسلامی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی در این زمینه برای رشد و شکوفایی جامعه تلاش‌ها و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

او امنیت را یکی از الزامات چرخه اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر امنیت در جامعه فراهم نشود چرخه اقتصاد از حرکت باز ایستاده و از آنجایی که امنیت از مردم و برای مردم است لذا نیروی انتظامی مسئولیت امنیت و آرامش و آسایش جامعه را تامین کرده و پیوسته با مردم در حال تعامل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: استان آذربایجان شرقی به رغم موقعیت ویژه سیاسی و جغرافیایی خود، یکی از استان‌های پاک و امن کشور عزیزمان ایران است و پشت پرده این امنیت و آرامش زحمات و تلاش‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی است.

او ادامه داد: گستردگی دامنه فعالیت‌های پلیس ضرورت پلیس مقتدر و مردمی را بیش از پیش نمایان می‌سازد، لذا پلیس باید از هر جهت دارای اقتدار باشد تا بتواند با قدرت در انجام امور محوله و ماموریت‌های خود اقدام کند.

محمدرضا پورمحمدی افزود: از نیروی محترم انتظامی استان انتظار می‌رود برای تامین امنیت اجتماعی کاملا آگاه باشد و ضمن شناخت عواملی، چون تضعیف هنجار‌ها و ارزش‌ها از آن‌ها پیشگیری کند.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای مردم‌سالاری دینی تشکیل گرفته و تحقق امنیت و حراست از جامعه را از مهمترین وظایف نیروی انتظامی بر اساس فرمایشات امام راحل دانسته که برای رشد شکوفایی جامعه زمینه بسیاری دارد.

در ابتدای مراسم سردار عبدی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در جهت تامین امنیت استان گفت: به لطف خدا استان آذربایجان شرقی از امن‌ترین استان‌های کشور است و نیروی انتظامی به تآسی از فرامین و رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا و با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی کارکنان خود توانسته در تقویت و بصیرت دینی و توسعه توانمندی در بخش‌های مختلف مانند مقابله با عرضه و ترانزیت مواد مخدر- مبارزه با قاچاق کالا و ارزو برخورد با هنجار شکنان اقدامات موثری انجام دهد.

اوافزود: میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته ارتقا داشته و تمام توان خود را بکار بسته ایم تا ضمن تامین امنیت جامعه در دل مردم جای داشته باشیم.

سردار عبدی ادامه داد: در استان ما مجموع سرقت‌ها ۱۳ درصد افزایش داشته که ۸۵ درصد آن توسط پلیس کشف شده است و در ۶ ماهه اول امسال، کل جرایم در استان یک درصد کاهش داشته است ونیز ۱۵۰۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در برقراری امنیت در مرز‌های کشور در مرز مهران و شلمچه برای اربعین حسینی مستقر شده اند.

در ابتدای مراسم از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و خیّران امنیت ساز و نیز افسران نمونه یگان‌های انتظامی استان تجلیل شد.
در پایان مراسم، مسئولین استان از نمایشگاه توانمدیها- تجهیزات و کشفیات پلیس در محل فرماندهی انتظامی استان دیدن کردند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.