مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: از خرید و فروش سهام در تالار بورس استان به بیش از ۱۶۴ میلیون سهم رسید.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:  هفته گذشته، تعداد ۱۶۴ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۳۷ اوراق اسناد خزانه اسلامی سهم وحق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۵۱۴ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۵۶ ریال در بورس منطقه‌ای اذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت؛ که ۵۶ درصد از آن به خرید سهام و بقیه به فروش سهام مربوط می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در این مدت سهام و حق تقدم ۳۳۷ شرکت توسط ۱۲ کارگزار در ۱۶ ایستگاه معاملاتی در تالار ارومیه خرید وفروش شد که تالار اختصاصی شرکت سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۵ درصد به خود اختصاص داد.

او ادامه داد: همچنین در این هفته سهام شرکت گروه مبنا با ۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشته است.

جوادی گفت: علیرغم دوبرابر شدن معاملات سهام در تالار بورس استان شاخص کل بازار بورس نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۵۸ درصد رشد نشان می‌دهد و به این ترتیب شاخص کل بازار بورس با ۱۱ هزار و ۷۰۹ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی به خرید و فروش سهام شرکت‌های استانی نیز اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۷۵ هزار و ۴۷۹ سهم پنج شرکت استانی به ارزش بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/م


افزایش دو برابری معاملات بورس در آذربایجان غربی

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.