اعزام ۴۵ مددجوی سالمند کمیته امداد به مشهد مقدس

مدیر کل کمیته امداد فارس از اعزام ۴۵ مددجوی سالمند تحت پوشش این نهاد به مناسبت هفته سالمند به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد فارس از اعزام ۴۵ نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس به مناسبت هفته سالمند و حضور در همایش کشوری تجلیل از سالمندان خبر داد و گفت: به گفته پیامبر اکرم (ص) یکی از صور تکریم و تقدیس ذات اقدس الهی، احترام و تجلیل از سالخوردگان مسلمان است از این رو توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان تحت حمایت از اهمیت ویژه‌ای در این نهاد برخوردار است.

او با اشاره به جایگاه والای سالمندان در دین اسلام عنوان کرد: هر ساله به مناسبت روز جهانی سالمند برنامه‌های متنوعی برای این عزیزان از سوی نهاد‌های مختلف برگزار می‌شود که؛ امسال نیز همچون سال‌های گذشته اجرای همایش‌های تجلیل از سالمندان، اجرای برنامه‌های تفریحی در سطح استان، غربالگری، سرکشی و عیادت از آنان و سفر زیارتی از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط کمیته امداد برای سالمندان تحت حمایت بوده است.

بذرافشان ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مناسبتی هفته سالمند، این افراد در طول سال از دیگر خدمات حمایتی همچون دریافت کمک معیست و مسکن، معافیت خدمت برای فرزندان ذکور، دریافت وام و تسهیلات برای فرزندان و پرداخت هزینه شهریه فرزندان دانش آموز و دانشجو، دریافت جهیزیه برای فرزندان و خدمات درمانی؛ همچنین خدمات ویژه دریافت سبد غذایی و هزینه نگهداری در سرای سالمندان نیز بهره مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد فارس در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۶ هزار و ۷۰۱ نفر تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد ۱۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد ۸۵ هزار و ۱۲۸ نفر از جامعه سالمندان تحت حمایت، زنان هستند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان سرپرست خانوار هستند.
انتهای پیام/م

تشرف مددجویان به مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار