اسودی گفت: در پی بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در شش ماه نخست ۳۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف در استان سمنان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری و در قالب گشت‌های نظارت و بازرسی، چهار هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی قاچاق کالا از واحد‌های صنفی غیر صنفی در استان صورت گرفته است.

او افزود: گشت‌های نظارت و بازرسی از سطح عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف، دخانیات، نیروی انتظامی، استاندارد و غیره در شهر‌های استان سمنان انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در گشت‌های بازرسی که به‌منظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و ۱۱ قلم کالا انجام شده است، ۵۴۸ پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

اسودی بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات، آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی شش ماه گذشته تنظیم‌شده ۳۴۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین در جهت اطلاع‌رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالا‌های غیرمجاز و قاچاق بیش از ۳۰ دوره و کارگاه آموزشی با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید، ویژه اصناف، واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه در شش ماه ابتدایی امسال برگزار شده است.

انتهای پیام / م

اجرای بیش از ۳۰ دوره و کارگاه آموزشی با هدف حمایت از تولیددر شش ماه امسال در استان سمنان

برچسب ها: صنعت ، واحد تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.