با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس یک هزار و ۲۶ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمان کشف و ضبط شد.

کشف بیش از یک هزار قطعه اشیاء عتیقه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و به همین منظور با تلاش و فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی نیروی‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس طی ۶ ماه اول سال ۹۸ تعداد ۷۵ هزار و ۶۰۰ بازدید از آثار تاریخی استان انجام شده است.

او ادامه داد: طی این مدت، تعداد یک هزار و ۲۶ قطعه اشیاء عتیقه و بدل، ۱۱۹ قطعه اداوات مربوط به حفاری غیر مجاز، ۱۱ دستگاه فلزیاب کشف شده از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهمنی نژاد با اعلام دستگیری ۷۸ مجرم و ارجاع ۱۱۰ پرونده به مراجع قضایی طی این مدت، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از ۱۵ مورد مرمت غیر مجاز، ۱۴ مورد تغییر کاربری و ایجاد خسارت به آثار تاریخی و ۹۸ مورد تصرف و تملک و ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس، خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و تصریح کرد: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ متعلق به یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/چ

کشف عتیقه در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار