مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار زائر کرمانی برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

بیش از ۷۳ هزار زائر کرمانی قدم در مسیر پیاده روی اربعین می‌گذارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود عرب نژاد زرندی مدیر حج و زیارت استان کرمان امروز در دفتر خود در سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۳ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌کنیم ۸۰ هزار نفر امسال برای این رویداد ثبت نام کنند، گفت: ثبت نام تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

او با بیان اینکه ثبت نام‌ها در ۱۱۴ دفتر زیارتی دائمی و ۲۰ دفتر موقت در تمام شهرستان‌های کرمان از ۱۰ شهریور شروع شده است، افزود: سفر رسمی زائران از ۱۹ شهریور آغاز و اوج سفر‌ها ۱۷ مهر است و تا ۷ آبان ادامه دارد.

او با بیان اینکه زائران برای اعزام باید گذرنامه یا برگ گذرنامه داشته باشند و در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از نظر بیمه‌ای و درمانی دچار مشکل نشوند، افزود: مبلغ ۲۵ هزار تومان از زائران که ۲۲ هزار تومان بابت بیمه و هلال احمر و ۳ هزار تومان بابت ثبت نام گرفته می‌شود.

عرب نژاد زرندی بیان داشت: امسال پرواز کرمان به نجف از سوی کارگزاران مرکزی کرمان و هواپیمایی ماهان برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است که تا امروز ۵۷۰ نفر برای سفر هوایی ثبت نام کرده اند.

او به خدمات رسانی هلال احمر با استقرا تیم پزشکی و تجهیزات در عتبات و مسیر‌ها نیز پرداخت.

مدیر حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه انتقال از مرز به عراق برعهده خود زائران است، گفت: در بحث ارز همراه بانک مرکزی ارزی را تدارک ندیده است و زائران باید ارز آزاد عراق را از صرافی‌ها بگیرند یا پول ایرانی به همراه داشته باشند.

او با بیان اینکه از سوی ستاد اربعین ۳۸ موکب از کرمان در خاک عراق و در عمود‌های شماره ۱۴۶، ۱۴۷، ۲۰۲، ۱۳۶، ۱۴۰۰، ۱۳۴۸، ۱۳۸۵ و ۱۳۶۸ از نجف به کربلا و صحن عقیله بنی هاشم مستقرند، به مردم توصیه کرد: سعی کنند برای استراحت، این موکب‌ها را انتخاب کنند.

عرب نژاد زرندی با بیان اینکه بر طبق اتفاقات و اعلام ستاد اربعین کشوری مرز خسروی بسته و ورود از مرز شلمچه، چذابه و مهران است، گفت: بر طبق نظر ستاد اربعین، انتقال زائران استان کرمان به مرز‌های ورودی عراق از طریق مرز شلمچه است که البته زائران می‌توانند از مرز‌های دیگر نیز وارد عراق شوند.

او گفت: تا اعلام ستاد اربعین، زائران از رفتن به سامرا، کاظمین و سید محمد خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: بر طبق اعلام راهداری کرمان هزینه هر زائر از استان کرمان به مرز با اتوبوس معمولی ۱۳۵ هزار تومان و با اتوبوس vIP ۲۴۰ هزار تومان است که در صورت ثبت نام اینترنتی به زائران ۱۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

او توصیه کرد: در هنگام بازدید گذرنامه در مرز صبور باشند، از نزدیک شدن به تصادفات و درگیری‌ها و ... بپرهیزند، از موکب‌های مستقر در مسیر اربعین استفاده کنند و از مسیر‌های مشخص شده تردد و رعایت آرامش، خونسردی و وحدت اسلامی را داشته باشند و از پرداختن موارد تفرقه انگیز و از همراه داشتن مواد مخدر و مشتقات خودداری کنند.

عرب نژاد زرندی با بیان اینکه افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و به هردلیل نمی‌توانند به سفر بروند، گفت: برای دریافت وجه خود با همراه داشتن کارت ملی به بانک ملی مراجعه و پول خود را دریافت کنند.

او با اشاره به برگزاری حجی آرام و موفق با همکاری دیگر ارگان ها، گفت: امسال در ۲۴ کاروان بیش از ۳ هزار و ۵۴۷ زائر در مدت ۶ روز با ۱۵ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به حج اعزام و با همین پرواز‌ها به کرمان بازگشتند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه حج امسال برای زائران کرمانی بین ۴۱ تا ۴۳ روز طول کشید، به استقبال خوب از زائران ایرانی همراه با اهدای گل و شیرینی محلی در مدینه و جده اشاره کرد و افزود: برای اولین بار خانم‌های مؤسسه متوفین حجاج ایرانی در تعدادی از هتل‌های بزرگ حضور پیدا کردند و با خانم‌های ایرانی جلسه گذاشتند و به آن‌ها هدیه و گل اهدا کردند که این حرکت خوبی بود.

او به حرکت خوب زائران کرمانی و رفسنجانی برای حمایت و تحت تکفل قرار دادن بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان یتیم با همکاری کمیته امداد، اشاره کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار