معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده گفت: ۱۷۹ شاخص ابلاغ شده به دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها برای کاهش کاستی‌ها تدوین شده است.

تدوین ۱۷۹ شاخص جنسیتی درکشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  در جمع بانوان فعال استان زنجان با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: در سایه امنیت اجتماعی فعالان اقتصادی می توانند قدمی در توسعه و پیشرفت و تعالی جامعه بردارند.

معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده به تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی اشاره کرد وافزود: این موارد در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبری و برنامه‌های دولت دوازهم مورد تاکید قرارگرفته است.

او گفت: سیاست گذاران در توسعه خدمات اجتماعی بایدفرصت‌های برابر را فراهم کنند.

معاون رییس جمهور درامور زنان وخانواده توجه به توانمندی‌های زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش‌های مختلف زنان درجامعه علی الخصوص در فرزند آوری و فرزند پروری نیازمند توجه ویژه سیاست گذاران است.

او با بیان اینکه از دغدغه‌های رهبری فرزندآوری است افزود: باید همه ظرفیت‌های جامعه در راستای عدالت جنسی به سهم زنان توجه ویژه شود

دکتر ابتکار توسعه صنایع دستی وتوسعه مشاغل خانگی ومشاغل زنان روستایی را هم جز اولویت‌ها دانست افزود: تاکنون ۴۰ درصد بانوان روستایی تسهیلات دریافت کرده اند و در تلاش هستیم با اعطای تسهیلات شغل پایدار را ایجاد کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طرح‌های ملی با هدف توان افزایی بانوان در استان‌ها قابل اجراست که استان زنجان در این امر موفق عمل کرده است گفت: طرح ملی توانمندسازی زنان بدسرپرست و خودسرپرست مبتنی برالگوی نوین توسعه اشتعال خانگی یکی ازاین طرحهاست.

او ادامه داد :از اقدامات در سطح ملی که ابعاد استاتی هم دارد پیگیری لوایح هست مهم‌ترین آن لوایح امنیت زنان در برابر خشونت است.

 ابتکار به درپیش بودن هفته کودک با شعار "آینده راباید ساخت " اشاره کرد گفت:۱۰ سال بود که به لوایح حمایت ازکودکان و نوجوانان متعلق به کودکان توجهی نشده است و اکنون خواسته ما از مجلس شورای اسلامی این است که این لایحه تصویب و اجرا شود.
 
وی از تصویب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد و گفت: این قانون گام مهمی برای حرکت به سوی اصلاح قوانین در این حوزه است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از موفق‌ترین فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی است، ادامه داد: این اورژانس آمادگی دارد که در راستای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

این مقام مسئول  طرح ملی گفتگوی خانواده را دیگر برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی درجامعه دانست که تاکنون با همکاری وزارت آمورش وپرورش در ۳ هزار ۲۰۰ مدرسه درکشور این برنامه اجرایی شده است .

او افزود:۱۸.۸  درصد ازپست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است و ۴۱ درصد دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

معان رییس جمهور در امور زنان وخانواده با بیان اینکه استان زنجان در رتبه یازدهم در انتصاب مدیران زن قرار دارد که از متوسط کشور بالاتر است.

استاندار زنجان هم در این نشست به اقتدار ناجا اشاره کرد و گفت: بایدقدردان نیروی شریف انتظامی باشیم که امنیت را برای ما رقم می‌زنند.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه ایجاد نقشه راه عملی درزمینه اقتصاد، صنعت و معدن و سیاسی، اجتماعی انجام شده است افزود: این نقشه راه درسایت استانداری قایل رویت و دردسترس همگان است.

او با اشاره به انتصاب بانوان به عنوان مدیر در دستگاه‌های اجرایی گفت: تاکنون ۶۳ بانو در سطح استان به عنوان مدیر انتخاب شده اند.
 
انتهای پیام/ن
 

معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.