پارلمان عراق امروز در جلسه‌ای فوق‌العاده خواسته‌های تظاهرکنندگان و معترضان در این کشور را بررسی خواهد کرد.

بررسی خواسته‌های معترضان عراقی در جلسه امروز پارلمان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، مجلس عراق امروز برای بررسی خواسته‌های تظاهرکنندگان در این کشور جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد کرد. برخی منابع اعلام کردند این جلسه به بررسی خواسته‌های تظاهرکنندگان و اتخاذ تصمیماتی در حمایت از این خواسته‌ها در خصوص مبارزه با فساد و تحقق حقوق شهروندان اختصاص خواهد داشت.

در این جلسه پیشنهاد اختصاص پنج درصد از حقوق قوای سه‌گانه به محرومان و اختصاص ۲۵ هزار رتبه شغلی به دارندگان مدارک عالی مطرح خواهد شد.

خبرنگار این شبکه در مقر مجلس عراق درباره حال و هوای مجلس گفت: همه درباره تسریع در تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان اتفاق نظر دارند. نمایندگان مجلس از دولت خواستند هر چه سریع‌تر برای تحقق این خواسته‌ها و حل مشکلات مورد نظر تظاهرکنندگان اقدام کند. جلسه امروز با حضور نمایندگان معترضان برگزار می‌شود و جلسه‌ای مشورتی خواهد بود. رئیس مجلس قبل از جلسه با نمایندگان معترضان دیدار کرد و رایزنی‌هایی با آن‌ها انجام شد. نمایندگان مجلس از نیرو‌های امنیتی خواستند فعالیت‌های خود را برای بازگشت اوضاع به حال عادی افزایش دهند.

خبرنگار العراقیه افزود: نشست رئیس مجلس و نمایندگان معترضان حدود دو ساعت پیش انجام شد و ظاهرا اکنون به پایان رسیده است. بیشتر گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی و کارشناسان نیز در این جلسه مشورتی را نمایندگان تظاهرکنندگان شرکت دارند. همه شرکت کنندگان در این نشست درباره ضرورت تصویب قوانینی برای تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان اتفاق نظر دارند.

خیابان‌های عراق چند روزی است صحنه تظاهرات برخی معترضان شده است. بررسی شواهد نشان می‌دهد این اعتراضات از سوی سعودی‌ها و کشورهای غربی سازماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار