بمباران فرودگاه «مصراته» لیبی توسط نیرو‌های «حفتر»

منابع وابسته به دولت وحدت ملی لیبی نیرو‌های «خلیفه حفتر» را به بمباران فرودگاه غیرنظامی «مصراته» متهم کردند.

بمباران فرودگاه «مصراته» لیبی توسط نیرو‌های «حفتر»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های وفادار به دولت وحدت ملی لیبی نیرو‌های تحت فرمان ژنرال «خلیفه حفتر» را متهم کردند روز شنبه فرودگاه غیرنظامی «مصراته» در غرب این کشور را بمباران کرده‌اند. گفته می‌شود در این حمله یک نفر زخمی شده است. دو فروند هواپیما نیز در این حمله خسارت دیده‌اند. در پی این حمله، پرواز‌ها از این فرودگاه نیز به طور موقت متوقف شد.

مصراته در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت لیبی، واقع است و فرودگاه آن در منطقه تحت کنترل دولت وحدت ملی قرار دارد.

از بیش از یک ماه پیش فرودگاه مصراته تنها فرودگاه فعال در غرب لیبی است. فرودگاه «معیتیقه» در طرابلس از اوایل سپتامبر به علت حملات مکرر نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر بسته شد و همه پرواز‌های آن به فرودگاه مصراته منتقل شد.

نیرو‌های دولت وحدت ملی لیبی در فیسبوک اعلام کردند: پهپاد‌های اماراتی که از جنایت‌های جنگی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کنند، فرودگاه بین المللی مصراته را هدف قرار دادند. در این حمله یک کارمند فرودگاه جراحات سطحی برداشت و به تاسیسات فرودگاه نیز خسارت‌هایی وارد شد.

تصاویری که نیرو‌های دولت وحدت ملی در فیسبوک قرار دادند، نشان می‌داد که قسمت عقب یک هواپیمایی تجاری بر اثر این حملات آسیب دیده است.

نیرو‌های ژنرال حفتر هنوز به این اتهام واکنش نشان نداده اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. فرودگاه مصراته پیش از این نیز هدف حملات ژنرال حفتر قرار گرفته بود.
نیرو‌های ارتش ملی لیبی تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر که فرد قدرتمند شرق لیبی محسوب می‌شود از چهارم آوریل گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تصرف طرابلس و سرنگون کردن دولت وحدت ملی که از حمایت بین المللی برخوردار است، آغاز کردند.

از آغاز این عملیات، نیرو‌های ژنرال حفتر ضمن متهم کردن دولت وحدت ملی لیبی به استفاده نظامی از فرودگاه معیتیقه، این فرودگاه را چند بار هدف حملات هوایی و راکتی خود قرار داده اند.

دو طرف درگیر در لیبی این اواخر به سلاح‌های پیشرفته تری روی آورده اند به امید این که بتوانند در این جنگ که تا کنون بیش از یک هزار کشته و ده‌ها هزار آواره بر جا گذاشته است، به پیروزی برسند.

پهپاد‌ها از ژوئن گذشته وارد این جنگ شدند. این در حالی است که سازمان ملل متحد از قیام مردمی سال ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی رژیم «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق لیبی شد، این کشور را تحت تحریم تسلیحاتی قرار داده است.

«غسان سلامه»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به لیبی، هفته پیش اعلام کرد لیبی احتمالا در حال حاضر بزرگ‌ترین میدان جنگ پهپاد‌ها در جهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار