مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، برنامه‌های این جمعیت در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

بیش از یکهزار نیروی امدادی-درمانی هلال احمر خدمات ارائه می دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران، برنامه‌های و اقدامات این جمعیت در ایام اربعین حسینی در مرز چذابه و کشور عراق تشریح کرد.

او افزود: در ایام اربعین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ۲ بخش داخلی و خارجی صورت می‌گیرد که خدمات رسانی به مدت ۲۰ روز و از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۹ مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

خدادادی اظهار داشت: یکهزار و ۵۶۰ نیروی امدادی و درمانی در ایام اربعین حسینی در پایگاه‌ها و درمانگاه‌های داخلی و خارجی خدمات ارائه خواهند داد که از این تعداد نیرو، ۱۲۰ نفر آن‌ها خوزستانی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش خارجی فعالیت ها، ۲۷ درمانگاه سیار شامل؛ ۲ درمانگاه در نجف اشرف، ۷ درمانگاه در کربلای معلی، ۷ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا، ۴ درمانگاه در کاظمین، ۴ درمانگاه در حله و یک درمانگاه در سامرا مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: همچنین ۴۲ دستگاه آمبولانس در مراکز مذکور مستقر خواهند شد، ضمن اینکه در مدت ۲۰ روز کاری، ۳۳ پست و قرارگاه به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

علی خدادادی در ادامه گفت: در مسیر خرمشهر تا شلمچه، ۶ پایگاه امدادی، در مسیر چذابه ۹ پایگاه و در عبدالخان شوش نیز یک پایگاه جای گذاری شده اند.

به گفته این مقام مسئول، نیرو‌های واکنش سریع و مجموعه‌ای از آمبولانس‌ها برای حوادث احتمالی در ۲ قرارگاه در چذابه و شلمچه مستقرر می‌شوند.

تست قندخون و فشارخون زائران

خدادادی اذعان داشت: همچنین درمانگاهی از سوی نیرو‌های مرکز هدایت حرکت‌های جهادی مستقر می‌شوند و کار خدمات رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

او افزود: ۱۷ پایگاه راهنمای زائران در مسیر حرکت زائران برپا شده است که علاوه بر ارائه خدمات راهنمایی به زائران، تست قندخون و فشارخون، در ایستگاه‌های سلامت فعالیت دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.