آثار هنری عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد در موزه بومیلار برلین به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آثار هنری فرانک کبیری عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد در زمینه هنر اسلامی که با الهام از کاشی کاری‌های بنا‌های ایرانی اجرا شده بودند در موزه بومیلار برلین به نمایش گذاشته شد.

نهمین کنفرانس اروپایی ایران شناسی با حضور رایزن فرهنگی ایران، رئیس دانشگاه آزاد برلین، نماینده وزارت امور خارجه آلمان در امور ایران، رئیس انجمن ایرانشناسان اروپا، رئیس دانشکده علوم انسانی، رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه آزاد برلین، ۵۰۰ ایرانشناس از کشور‌های مختلف اروپا، تعدادی از اساتید ایرانی که در حوزه مطالعات ایرانشناسی در کشور‌های اروپایی فعال هستند و بیش از ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های ایران در آلمان برگزار گردید.

فرانک کبیری در این کنفرانس درباره ویژگی‌های هنر فلزکاری دوره ساسانی، جایگاه شکار در فرهنگ ایران سخنرانی کردند و نقوش استفاده شده در بشقاب‌های سیمین این دوره را معرفی و مورد بررسی قرار داد.

او با بیان اینکه بسیاری از نقوش به کار رفته، به سفارش دربار ساسانی بوده است افزود: این آثار برای نشان دادن شکوه، قدرت و اقتدار این دوران و قلمرو تحت حاکمیت ایشان تولید و به عنوان هدیه برای حکام سراسر جهان ارسال می‌شدند.

برپایی نمایشگاه هنر سفالگری ایران با مشارکت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موزه بومیلار در محل این موزه از بخش‌های جانبی این کنفرانس بود.

کنفرانس اروپایی ایران شناسی به صورت دوره‌ای هر چهار سال با حضور ایران شناسان مطرح جهان در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا برگزار می‌شود و دهمین دوره کنفرانس اروپایی ایرانشناسی در سال ۲۰۲۳ در شهر لایدن هلند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

آثار هنری عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در موزه بومیلار به نمایش گذاشته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.