به‌تازگی گزارشی از سوی شرکت خودروسازی بی. ام. و منتشر شده که به عامل بازدارنده توسعه و رشد بازار خودروهای برقی در جهان پرداخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان که به تازگی درباره محدودیت‌های توسعه وسائل نقلیه و خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست منتشر شده است، کوتاهی و کم کاری در ساخت و توسعه زیرساخت‌های مربوط به استفاده از خودروهای الکتریکی همچون ایستگاه‌های شارژ متعدد در سراسر شهرها در کشورهای مختلف، از علل اصلی رشد بسیار کم این وسائل نقلیه به شمار می‌رود.

2

در سال های اخیر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی معروف و برتر جهان به دنبال توسعه، طراحی و تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی بوده و بسیاری از کشورها در جهان نیز به منظور کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست به سمت و سوی حمایت از تلاش خودروسازان کشیده و جذب شده‌اند.  

اما بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی شرکت بی. ام. و آلمان، یکی از دلایلی که تاکنون مانع رشد و پیشرفت زودهنگام خودروهای برقی در جهان برخلاف تلاش بی وقفه و مداوم خودروسازان شده است، عدم رشد و توسعه زیرساخت های مربوط به خودروهای برقی همچون راه اندازی و برقراری ایستگاههای شارژ در گوشه و کنار شهرها و کشورهای جهان بوده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه بر این باورند که توسعه خودروهای برقی به صورت هم زمان با توسعه زیرساخت های آن صورت نگرفته است و همین امر موجب شده است که جلوی رشد و شکوفایی آن گرفته شود.

طبق گزارش وب سایت car buzz، استفان ناگبایر، مدیر همکاری‌های تحقیقاتی جهانی شرکت بی. ام. و، در این خصوص می‌نویسد: اگر شهروندان نتوانند نزدیک خانه یا محل کارشان، خودروی خود را شارژ کنند، هرگز اقدام به خریدای و استفاده از خودروهای برقی نخواهند کرد. به همین راحتی می‌توان نتیجه گرفت که در صورت عدم توسعه و ساخت ایستگاههای شارژ و مراکز خدمات پس از فروش مربوطه، این وسائل نقلیه هیچ وقت موفق نخواهند شد سهم خود را از چند درصد به عددی بیشتر و بالاتر برسانند.     

از جمله خودروهای الکتریکی این برند آلمانی می‌توان به BMW ۷۴۵e، BMW i۳، BMW i۸ Coupe، BMW i۸ Roadster و BMW ۵۳۰e اشاره کرد. قرار است بسیاری از این خودروها در کنار نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شوند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

پیشتر نیز کارشناسان با انتشار گزارش‌های مختلفی از لزوم توسعه و همکاری با شرکت‌های مختلف به منظور ساخت و گسترش هم زمان زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست گفته بودند و  بر سیاست‌گذاری‌های درست و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت های مختلف برای ارائه تسهیلات ویژه و کمک هزینه و همچنین ترغیب شهروندان به خریداری خودروهای برقی و پاک تاکید کرده‌اند.

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه وسائل نقلیه برقی در جهان، ساخت و ایجاد ایستگاههای شارژ این خودروهاست که بدون شک راه اندازی تعداد زیادی از آنها در ابتدا هزینه بالایی داشته و دولت های مختلف در سراسر جهان باید با همکاری شرکت های فعال در حوزه های مربوطه، اقدام به ساخت و توسعه این جایگاههای مخصوص کنند تا دسترسی شهروندان را به امکانات لازم برای استفاده از خودروهای برقی فراهم بیاورند.  

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار