صحن شورای شهر تهران صبح امروز شاهد جدال سنگین بین محسن هاشمی رفسنجانی و زهرا صدر اعظم نوری شد.

کاظمی/ جدال تند رئیس و عضو شورای شهر تهران با یکدیگر/ تکه پرانی هاشمی، نوری را آشفته کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، با اشاره به سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج که منجر به کشته شدن دو نفر شد، گفت: من هفته پیش یک نطقی در مورد ایمنی در فضا‌های شهری ارائه کردم، اما دوباره به خاطر نبود ایمنی حادثه رخ داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۷۵۶ تاور در تهران وجود دارد که ۵۶۰ مورد فعال و ۱۹۶ مورد غیر فعال هستند، گفت: اغلب تاور‌ها در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ هستند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر مربوط به جرثقیل‌ها است که سازندگان ساختمان‌ها وظیفه دارند طبق قانون اطراف ساختمان را محصور کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

در این هنگام محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران از صدراعظم نوری درخواست کرد که تذکر خود را هرچه سریع‌تر تمام کند که این موضوع با اعتراض نوری مواجه شد و هاشمی در پاسخ به او گفت: طبق قانون تنها ۳ نفر در هر جلسه مجاز به ارائه تذکر هستند، اما من بعد از ۳ نفر به شما اجازه داده‌ام.

در این هنگام که صدراعظم نوری از سخنرانی هاشمی آشفته شده بود، گفت: من تذکر آیین‌نامه‌ای دارم و باید اجازه دهید که همین الان آن را اعلام کنم.


بیشتر بخوانید: وجود ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده حقوقی در شهرداری تهران


در ادامه هاشمی با ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای نوری موافقت کرد و نوری هم موضوع نطق بیش از دستور اعضا را پیش کشید و گفت: شما باید عدالت را در صحن رعایت کنید، بار‌ها در داخل شورا شاهد بودیم که بیش از ۱۰ دقیقه نطق کرده‌اند و شما مانع نشده‌اید.

هاشمی رفسنجانی هم در پاسخ به نوری گفت: مدت زمان تذکر و نطق متفاوت است، چرا که تذکر ۳ دقیقه فرصت دارد و نطق ۱۰ دقیقه فرصت دارد و هرگاه که نطق عضوی بیشتر از ۱۰ دقیقه شده باشد، من به وی تذکر داده‌ام.

صدراعظم نوری که با سخنان هاشمی رفسنجانی کنار نیامده بود به سخنان خود ادامه داد و با صدای بلند گفت: باید اجازه دهید من حرفم را بزنم، زیرا من حق دارم که به هیئت رئیسه تذکر دهم.

اما هاشمی رفسنجانی که علاقه‌مند بود صدراعظم نوری بیش از این به سخنان خود ادامه ندهد، گفت: شما در حال حاضر عصبانی هستید و من فکر می‌کنم اگر به سخنان خود ادامه ندهید، بهتر باشد.

در این میان صدراعظم نوری هم به سرعت به میان سخنان هاشمی آمد و گفت: من از شیوه خود شما استفاده می‌کنم تا کلامم اثربخش باشد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خطاب به صدراعظم نوری اظهار کرد: بسیار خوب حالا که اصرار دارید بفرمایید.

به محض اینکه صدراعظم نوری با شور و هیجان شروع به ادامه سخنان خود کرد، هاشمی رفسنجانی با لحنی مزاح آمیز به حجت نظری گفت: آقای نظری گوش دهید، برای شما صحبت می‌کنند که در این هنگام خنده حضار صحن شورا را فرا گرفت و صدراعظم نوری هم از این اتفاق رنجیده خاطر شد و با صدای بلند فریاد زد که آقای هاشمی این کار شما توهین به ما است و در نهایت از ادامه سخنان خود خودداری کرد.

انتهای پیام/

ماجرای تکه پراکنی هاشمی رفسنجانی به صدراعظم نوری در صحن شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بانوی ایرانی
۰۹:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اگه غیر از این رفتار کنند تعجب می کنیم
خدایا اونقد زنده می مونیم که روزی رو ببینیم، که تعهد، انسانیت و مسئولیت پذیری دوباره جون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
جالبه زمان تذکرات 3 دقیقه ای و 10 دقیقه ای قانونی رو می دونند چیه و به هم یادآوری می کنند ولی 20 دقیقه فقط با هم کلنجار رفتند....حالا فهمیدم اینکه میگن مسئول باید سعه صدر داشته باشه یعنی چی؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آفتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی !!
بجای رفع مشکلات مردمی که نماینده گانش با آرای این مردم به شورای شهر و مجلس راه پیداکرده اند باهم بگومگوی بیفایده دارند یک نماینده درمجلس باآقای لاریجانی ، نماینده شوراشهرهم که باآقای رفسنجانی بابا شماکه چشم دشمنان را کور کردید پشت دشمن به خاک رساندیدچرا باید به مانند کودکان با الفاظ بیهوده وقت کاریتان را که به نام خدمت برای مردم هست تلف میکنید بیشتر اندیشه کنید درد مملکتتان را دوا کنید بیشتر دلسوز جامعه باشید این دنیابایدپاسخگوباشیم چراکه برای ملتی تاثیر گذارید آن دنیاهم باید پاسخگوباشیم خداعاقبت همه مان رابخیرکند
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بینندگان و خوانندگان عزیز منظور از تاور همان برج است.
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۹:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
وقتی کسی خلاف میلشون نظر میده شروع می کنن به مسخره کردن، چون جاهل هستند
وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ ﴿۶۷﴾ و هنگامى كه موسى به قوم خود گفت‏ خدا به شما فرمان مى‏ دهد كه ماده گاوى را سر ببريد گفتند آيا ما را به مسخره مى‏ گيرى گفت پناه مى برم به خدا كه [مبادا] از جاهلان باشم (۶۷)
آدمای مسخره کننده جاهلند
و خودشونو رسوا می کنند
Canada
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
به داد مشکلات مردم هم برسید از جمله گرونی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۲۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
شورای شهر ناکارامد..بدترین شورای شهر تاریخ ایران.. انصافا با دقت بیشتر باید رآی داد.. دو ساله وقت تهران تلف شده و دو سال دیگه ام باید ادامه داشته باشه.. افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مردم رای دادند
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۲۳:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مردم موقع انتخابات حواسشونو جمع کنن
Iran (Islamic Republic of)
دههشتادی
۱۴:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
.....اند همشون
والا تعارف که نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۴:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
به نام خدا : سلام، وقتی توی جلسات شورای شهر از تذکر نماینده ای ناراضی هستند بلائی به سرش میارن که بیچاره یادش میره اصلا چی میخواست بگه !!
-
سهند
۱۲:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مهدکوک تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
واقعا خوب کاری کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مشخصه که محسن هاشمیِ نوقیِ بهرمانیِ رفسنجانی کاراییِ لازم را برای ریاست شورای شهر نداره بهتره که از کار بر کنار بشود و شخص کاربلد، ارجح و زبده ای ریاست این شورا را بر عهده گیرد
آخرین اخبار