فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:امروز پلیس مدرسه نقش محوری در کنترل ترافیک در زمان تعطیل شدن مدرسه دارد تا امنیت دانش آموزان حین عبور و مرور در اطراف مدرسه تأمین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت: نیروی انتظامی بر این باور است که مردم خود باید در تأمین نظم عمومی مشارکت کنند، بر همین اساس بستر‌ها و مولفه‌های حضور مردم را فراهم کرده است.

او با اشاره به فعالیت همیاران پلیس گفت: پلیس یاران از جمله این همراهان هستند که به صورت افتخاری در تامین نظم و امنیت شهر مشارکت دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: واژه شهر قانونمند در سطح بالاتر مدینه فاضله نام دارد و معنی آن بهره‌مندی از وجود شهروندان قانونمند است. برای رسیدن به شهر و جامعه قانونمند باید مردمی قانونمند داشته باشیم.

او با بیان اینکه شهروند قانونمند باید مشارکت‌جو، مسئولیت پذیر و قانون مدار باشد، خاطرنشان کرد: اگر این ۳ مولفه در شهروندان وجود نداشته باشد و یا میزان آن کم باشد طبیعی است که با شهر قانونمند فاصله پیدا می‌کنیم.

سردار معصوم بیگی با اشاره به لزوم آموزش قانونمندی به دانش آموزان گفت: امروز پلیس مدرسه نقش محوری در کنترل ترافیک در زمان تعطیل شدن مدرسه دارد تا امنیت دانش آموزان حین عبور و مرور در اطراف مدرسه تأمین شود.

او افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۴۳۱ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند و حدود ۹ هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند، این در حالی است که امسال کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات را شاهد هستیم هرچند که هنوز با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شهر و استان اصفهان این ظرفیت را دارند که شهر و استان نمونه ترافیکی شوند و برای رسیدن به این هدف باید به قانون احترام بگذاریم و هنجار‌های شهروندی را رعایت کنیم.

او با بیان اینکه در حوزه مربوط به راکبان موتورسیکلت‌سوار ۴۵ درصد از جانباختگان مربوط به این قشر است، گفت: ۸۰ درصد فوت این راکبان مربوط به وارد شدن ضربه به سر است پس استفاده از کلاه ایمنی سبب می‌شود تا این موتورسواران جان خود را از دست ندهند.

معصوم بیگی با بیان اینکه عبور از چراغ قرمز نباید هنجار تلقی شود، تصریح کرد: تا زمانی که عدم استفاده از کلاه ایمنی، از چراغ قرمز رد شدن و سرعت بالا هنجار تلقی شود نشان می‌دهد که ما با قانونمداری فاصله داریم.

انتهای پیام/م

 

همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.