سرپرست معاونت محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از رها سازی ۱۱ قطعه پرنده وحشی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، غنی‌پور سرپرست معاونت محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه‌های حیات وحش، چهار بهله گونه پرنده شکاری و هفت قطعه پرنده کنا آبزی لک لک تیمار شده که به صورت داوطلبانه توسط بخش خصوصی در مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز تیمار شده بود، به طبیعت رهاسازی شد.

او با تقدیر از همکاری رسانه‌های استان با حفاظت محیط زیست، افزود: نکته حائز اهمیت در این موضوع، همکاری علاقه‌مندان و دوستداران حیات وحش و طبیعت با سازمان حفاظت محیط زیست در تیمار و رهاسازی این گونه‌ها بود که نشان دهنده موفقیت بحث‌های آموزشی و ترویجی در فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در رسانه‌ها است.

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه همکاری‌های علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش روز به روز با اداره کل حفاظت محیط زیست افزایش می‌یابد.

غنی پور با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی تمام شهروندان ایرانی است، افزود: شهروندان در هر زمانی که با مواردی، چون آسیب دیدگی حیوانات وحشی و موارد مشکوک حیات وحش مواجه شدند، با اداره کل و ادارات شهرستان حفاظت محیط زیست استان تماس بگیرند و در صورت امکان حیوان آسیب دیده را به محیط زیست تحویل دهند تا اقدامات تیمار آن توسط همکاران حفاظت محیط زیست انجام شود.

او افزود: شهروندان از نزدیک شدن به حیوانات مشکوک به بیماری و درنده اجتناب کنند و در این موارد صرفاً با ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و شماره تلفن ۳۳۳۴۳۵۱۳ اداره کل حفاظت محیط زیست تماس بگیرند تا همکاران حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

 

انتهای پیام/ش

۱۱ قطعه پرنده وحشی در طبیعت تبریز رها شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات و حش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.