اینفوگرافیکی را مشاهده می‌کنید که اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های حمل‌و‌نقل در سفر اربعین را به شما ارائه می‌کند.

اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه اربعین حسینی (ع) هستیم و خیل عظیم و پرشماری از شیعیان و عشاق حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام) در تکاپوی آماده شدن برای رساندن خود به این راهپیمایی عظیم و حضور در بین‌الحرمین، این بهشت زمین هستند. خوشا به سعادت افرادی که امسال در ایام اربعین در کربلا به سر می‌برند.


بیشتر بخوانید: حضور زائران اربعین در مسیر بصره به کربلا + فیلم


در ادامه اینفوگرافیکی را مشاهده می‌کنید که اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های حمل‌و‌نقل در سفر اربعین را به شما ارائه می‌کند:

اربعین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا حسین ع .
سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ : از قبر مطهر حضرت سلمان فارسی س یار صدیق رسول الله ص غافل نشوید در کشور عراق قرار دارد و بسیار غریب هستند ایشان حتما زائران سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و اللخصوص ملت مومن جمهوری اسلامی ایران به زیارت یار صدیق رسول الله ص هم بروند .
مدائن (شهرها)، مجموعه‌ای از هفت شهر نزدیک به یکدیگر بوده که میان آنها، «تیسفون»، از همه مهم‌تر به‌شمار می‌آمده است. اشکانیان پس از تصرف عراق در سال 141 پیش از میلاد، به ساختن این شهر اقدام نمودند. در اواخر دوره ساسانی، انوشیروان، مدائن را پایتخت خود قرار داد و در آن، کاخ معروف خود را بنا کرد.

این شهر در صدر اسلام، همچنان شهر مهمی بود. اما به تدریج، اهمیت خود را از دست داد و به روستا یا شهر کوچکی، تبدیل شد. امروزه این شهر در حدود چهل کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع است و با توجه به اینکه مرقد سلمان فارسی در آن قرار دارد، به «سلمان پاک» شناخته می‌شود.

مهم‌ترین اثر باستانی به‌جا مانده در مدائن، بنای معروف به «ایوان مدائن» است که بقایای کاخ عظیم انوشیروان، پادشاه ساسانی، به‌شمار می‌آید و امروزه بیشتر بخش‌های آن، از بین رفته است. در منابع تاریخی دوره اسلامی، از این کاخ به نام‌های طاق کسری، ایوان کسری و قصر ابیض (قصر سفید) نیز یاد شده است. این ایوان با ارتفاع 31 متر، از آثار برجسته معماری اسلامی، از دوره پیش از اسلام و از طاق‌های بزرگ شناخته شده در جهان باستان، به‌شمار می‌آید . زیارتتان قبول حضرت حق جل جلاله . والسلام و صلوات التماس دعا .
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا حسین ع .