فعال میراث فرهنگی خوزستان گفت: با ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری می ‎توان شاهد راه ‎اندازی اتحادیه سازندگان مینای صبی شد و ثبت ملی شهر‌های استان عامل رونق آن ها می ‎شود.

مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: با ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری علاوه بر این‎که می‎توان شاهد راه‎اندازی اتحادیه سازندگان مینای صبی شد، می‎توان در نصب المان‎های شهری در خیابان‎ها و میادین نیز اقدام کرد.

او افزود: با درایت صنعتگران و حمایت مسئولان استانی این شهر‌ها قابلیت این را خواهند داشت که در آینده نامزد ثبت جهانی نیز شوند.

گهستونی بیان داشت: با ثبت ملی شهر‌ها این مناطق به لحاظ گردشگری و صنایع دستی از امتیاز ویژه‎ای بهره‎مند شده و ضمن جذب اعتبارات خاص، از رونق و پویایی بیشتری بهره‎مند می‎شوند بنابراین از مسئولان استانی انتظار می‎رود که در بحث تولید، صادرات، توسعه و ترویج، گردشگری، ثبت نشانه‎ها، تشکل‎های غیردولتی مرتبط، تبلیغات و المان‎های مرتبط همکاری کنند.

این فعال میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: با ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری علاوه بر این‎که می‎توان شاهد راه‎اندازی اتحادیه سازندگان مینای صبی شد، می‎توان در نصب المان‎های شهری در خیابان‎ها و میادین نیز اقدام کرد و می‎توان بازارچه‎ها و نمایشگاه‎های مینای صبی برگزار کرد و باتوجه به پتانسیل‎های موجود شاهد حضور گردشگران بیشمار داخلی و خارجی به منظور اشتغالزایی و ارزآوری به شهر‌های ملی صنایع دستی خوزستان بود.

او در پایان گفت: اهواز خاستگاه تولید و فروش مینای صبی است و این مهم درآمد سرشاری را ممکن است در بازار اهواز رد و بدل کند و جلو‌های بدیع فرهنگی این شهر را نمایان کند، انتظار می‎رود که مسئولان اهوازی و مدیران سطح بالای استان مشوق‎های لازم را برای کارگاه‎های کوچک و بزرگ میناکاری، مهر اصالت ملی، نشان مرغوبیت بین‎المللی، تدوین استاندارد ملی، تولید فیلم‎های آموزشی فراهم کنند.

انتهای پیام/م

ترویج صنایع دستی و مینا کاری

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.