رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد از تلفات معابر شهری متعلق به عابران پیاده و موتور سواران است.

عابران پیاده و موتورسواران ۶۰ درصدکشتگان تصادفات شهریسرهنگ حسینی رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: گفت: ۶۰ درصد از تلفات معابر شهری متعلق به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که با آموزش درست به فرزندان و فرهنگ سازی ترافیک می‌توان این تلفات را کاهش داد.

سرهنگ حسینی افزود: در سطح استان مرکزی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۷ هزار معلم به عنوان پلیس همیار در سطح استان وجود دارد که پلیس راهور قصد دارد امسال به همه دانش آموزان مقطع ابتدایی کارت همیار پلیس اعطا کند.

چند سالی است که آموزش و پرورش با همکاری نیروی انتظامی و مدیران حوزه شهری شهرداری اراک همایش طلایه دارن فرهنگ ترافیک را برگزار می‌کند تا مقابله با آسیب‌های حوزه‌های ترافیکی با فرهنگ سازی از مدرسه شروع شود.

نیروی انتظامی قصد دارد با این همایش‌ها آموزش‌ها را از مدارس خصوصا مدارس ابتدایی شروع کند تا دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس در حوزه ترافیک سفیری از جانب نیروی انتظامی در خانواده‌ها و در هر خودرو باشند.

همیار پلیس با آموزش‌هایی که یاد می‌گیرد، می‌آموزد که با ادب و متانت تذکرات لازم را به راننده خطاکار بدهد و الزامات ترافیکی را تذکر دهد.

انتهای پیام / ج

۶۰ درصد از تلفات معابر شهری متعلق به عابران پیاده و موتور سواران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.