به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ادب مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به استناد ماده ۴ آیین نامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، اشخاص حقوقی موظفند پس از ثبت، بلافاصله در زیر مجموعه یکی از صفحات اختصاصی سامانه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه با اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبت کننده اعلام میشود به سازمانهای یاد شده ارائه کنند.
دبیر هیئت ماده ۹ آیین نامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی افزود: در سنوات گذشته شناسههای متعددی با اطلاعات نادرست یا ناقص و بدون ارائه مدارک و مستندات از سوی دستگاهها تخصیص داده شده که در حال بازبینی این شناسهها هستیم و از آنجا که به موجب آیین نامه، اشخاص حقوقی موظفند هرگونه تغییر اطلاعات را طی ۲۴ ساعت اعلام کنند و مسئولیت اطلاعات ناقص، تکراری و یا خلاف واقع یا عدم ارائه اسناد و مدارک بر عهده اشخاص حقوقی مربوطه است؛ هیأت ماده ۹ به موجب اختیارات ناشی از مواد ۷ و ۸ آیین نامه، مقرر کرده تا شناسه ملی تمامی اشخاص حقوقی که نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود و یا ارائه مستندات مثبته به سازمان ثبت کننده ظرف مدت تعیین شده اقدام نکنند، تعلیق شود، لذا رفع تعلیق شناسهها تنها با ارائه مدارک و مستندات به سازمانهای متولی امکان پذیر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند + مدارک لازم جهت تعویض
لازم به ذکر است به استناد تبصره ماده ۶ آیین نامه، ارائه هرگونه مجوز، تسهیلات، امکانات، عقد قرارداد و قبول شرکت در مناقصه و مزایده برای اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی معتبر، ممنوع است.
انتهای پیام/