رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در بندرعباس و دیگر حوزه‌های قضایی هرمزگان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در بندرعباس و دیگر حوزه‌های قضایی هرمزگان اجرا می شود.

او افزود: در این طرح، حقوقدانان با حضور در مساجد و میعادگاه‌های نمازجمعه به آگاهی بخشی و پاسخ گویی به سوالات قضایی و حقوقی شهروندان می‌پردازند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: این طرح اکنون در مساجد شهرستان بندرعباس و دیگر حوزه‌های قضایی این استان در حال اجرا است.

صالحی افزود: به موجب این طرح، با همکاری ائمه جمعه و جماعات و هیأت امنای مساجد، حقوقدانان، قضات و مسئولان قضایی بر اساس اولویت‌ها با حضور در مساجد و محلات مختلف، به شهروندان آموزش مسائل قضایی و حقوقی ارائه خواهد شد.

او گفت: طرح قاضی مدرسه نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی دانش آموزان و شناخت آسیب‌های احتمالی در مدارس استان درحال اجرا است که بر اساس آمار مورد استقبال دانش آموزان و والدین آن‌ها قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: مقرر شد امسال این طرح ساماندهی و گسترش یابد و دوره‌های آموزشی به تناسب اولویت‌بندی جرائم و مناطق پرخطر برگزار شود.

صالحی گفت:  با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص عواقب خشونت و بزهکاری نیز طرح‌های مختلفی در حال اجراست.

انتهای پیام/ب

توسعه طرح هر مسجد یک حقوقدان

برچسب ها: دادگستری ، حقوقدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.