«مایک پمپئو» ضمن اعلام حمایت واشنگتن از تلاش‌های دولت عراق بر برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرد.

آمریکا بر حمایت از عراق تاکید کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، بر حمایت واشنگتن از عراق تاکید کرد!

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت واشنگتن از تلاش‌های دولت عراق بر برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق نیز در این تماس با اشاره به تحولات اوضاع امنیتی و بازگشت زندگی به روال طبیعی خود پس از لغو ممنوعیت آمد و شد تاکید کرد نیرو‌های امنیتی کنترل اوضاع را در دست دارند، ثبات برقرار شده است، دولت بسته اصلاحات و تدابیری ارائه کرده است و برای پاسخ به مطالبات شهروندان، تدابیر بیشتری در روز‌های آینده اتخاذ خواهد کرد.

برخی شهرهای عراق در چند روز گذشته صحنه اعتراضات افرادی بود که بنابر اسناد و شواهد از سوی برخی کشورهای غربی و عربی از جمله آمریکا و عربستان برای ایجاد هرج‌ومرج و آشوب در این کشور اجیر شده بودند.

اکنون با تدبیر دولت عراق و نیروهای امنیتی، آرامش به مناطق درگیری و تظاهرات بازگشته است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد دستانی پلید در پس هدف قرار دادن قربانیان تظاهرات اخیر در این کشور بوده‌اند (اینجا).

روزنامه الاخبار نیز گزارش داد: سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری عربستان سعودی در این شهر شماری از مزدوران تک تیرانداز را با دادن وعده‌های فریبنده برای ایجاد هرج و مرج خیابانی و تغییر شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز اجیر کرده‌اند (اینجا) .

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
یعنی شما نبودید نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما ددر تشریف داشتی برو بابا خودتی همه می دونن کار شما و اون گاو شیرده تون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
از ترس حمله عراق به عربستان غلاف كردن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
هی مایک پامپئو: شما چند کار اگر بکنید نهایت لطف خود را شامل ملت عراق کرده اید:
1) روی موج مطالبات بحق مردمی ملت عراق موج سواری نکنید و سونامی معکوس درست نکنید....
2) از ساختمان سفارت آمریکا مانند لانه جاسوسی استفاده نکنید.........
3) تک تیراندازهائی را که با کمک عربستان و امارات و اسرائیل تهیه و آموزش داده اید در بین مردم رها نکنید
4) بهتر است به جای مداخلات مستقیم و غیر مستقیم به کارهای خودتان در وضعیت آشفته هیئت حاکمه ایالات متحده در آمریکا و دولت ترامپ و امورش متمرکز شوید............
5) توصیه اکید و موءکد و دوباره میکنیم که به جای مداخله و دامن زدن به بسیاری از کارهائی که هیچ ربطی به شما ندارد و فقط تبعات ضرر مستقیم و غیمستقیم آن دولت عراق را درگیر میکند رها کنید و معطوف نیروهای آمریکائی و تامین امنیت جانی برای آنان شوید چون هر آتشی ترو خشک را با هم میسوزاند بیشتر روی نیروهای آمریکائی متمرکز شوید که دست از پا خطا نکنند همین و بس با همین چند کار ساده الطاف زیادی از طرف ایالات متحده نصیب ملت و دولت عراق خواهد شد شما هرگز زبان ملت و دولت عراق را درک نخواهید کرد هرگزسیاه و هرگز بلکه این ملت و دولت عراق هستند که گر چه با هم اختلاف ظاهری داشته باشند اما برای حل مشکلات بین خود همدیگر را کاملاً درک متقابل میکنند بنابراین از این آب گل آلود شده سعی نکنید ماهیان درشت شکار کنید............
آخرین اخبار